Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Forna FX kreatör söker vapendragare

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2008

Standard Forna FX kreatör söker vapendragare för filmskapande

Hej gott folk. Som titeln antyder är jag på jakt efter någon att göra film med. Jag har redan lagt ut några blänkare i forumet men tänkte presentera mig lite närmare. Jag har sysslat med make up FX (se bif CV) men sedan ett antal år tillbaks försökt sadla om genom att stärka mina kunskaper kring manusförfattande och regi som är vad jag vill syssla med framöver. Jag har gått Kulturamas filmlinje samt på olika sätt bidragit till kultrullar som Evil Ed och Sex lögner och videovåld samt att jag har skrivit ett antal manus av varierande längd och svårighetsgrad, allt från kort till långfilmsmanus, som jag vill börja finansiera och filma. Genre som jag känner mig hemma i är drama och thriller (har dock ett fantasy/sago projekt också). Jag är även inne på att göra reklam och musikvideo för att skapa en bra och bred showreel. Ett av dom första projekten är en ca 10min lång kortfilm med arbetsnamnet Roulette (se bif smakprov ur storyboarden). Filmen kan beskrivas som en nutida, dramatisk filmnoir i Stockholmsmiljö. Manus tar ca 10min att läsa och berättelsen är designat att vara ett filmiskt lågbudget projekt. Eftersom jag ser filmskapande som ett grupparbete vill jag gärna knyta kontakt med talangfulla personer som har som mål att i framtiden leva på filmskapande i någon form och som på ett bra sätt kompletterar mig och dom kunskaper jag har. Högst upp på önskelistan står en driven person (gärna en kvinna) som är nyfiken på att axla producentrollen. Självklart är jag även intresserad av att knyta kontakt med andra kreativa personer också, som tex foto, ljud, klippare, ljus, digitala FX, dekor, kostym osv. Kom igen nu med lite svar gott folk, många som läser men få som svarar, det absolut värsta som kan hända är att vi inte vill jobba ihop och då har vi bara förlorat tjugospänn på en fika, men om vi å andra sidan vill jobba ihop är möjligheterna kanske oanade, dvs allt att vinna inget att förlora på att höra av sig
    mvh
    Jocke L
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer
    Senast redigerad av tokjocke den 2012-06-30 klockan 15:26.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2011

Standard

Väldigt imponerande grejer du har där
    TOBIAS NILSSON - F I L M F O T O G R A F

http://www.imdb.com/name/nm5000908/

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2008

Standard

Tackar Tolin. Hur ser framtiden ut för Indigo native?

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2011

Hittills är det en enmansshow men har jag turen med mig så är det ett stort kontor med mycket kreativitet och fri espressomaskin inom en inte alls för avlägsen framtid
    Det är iallafall åt det hållet jag ser mig själv jobba mot, sen om Indigo Native överlever resan är väl en sak i sig
    TOBIAS NILSSON - F I L M F O T O G R A F

http://www.imdb.com/name/nm5000908/

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2008

Standard

Tolin: jag har mailat dig så behöver vi inte klogga igen tråden.

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2008

Standard

Ingen annan som går och funderar på hur det skulle vara att bli sin egen chef och producera kortfilm, musikvideo, reklam? Den jag söker måste inte vara en fullfjädrad producent - men skall ha som ambition att bli det framöver, dvs du har mycket vilja, driv, socialkompetens, energi, uthållighet, vilja att lära, vill hålla hög kvalité osv. Någon sådan person borde det väl finnas i Stockholm eller Sverige?
    Senast redigerad av tokjocke den 2012-06-30 klockan 14:56.

Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2012

Standard

Tjena, jag är väldigt kreativ, och har producerat musik länge, nu har jag gått över mer till filmskapandet och där sysslar jag mycket med regi, manus, produktion, klippning etc.. Jag nätverkar också och letar nya kontakter. Förövrigt riktigt snygga masker du har skapat, och Evil Ed är ju en klassiker hehe
    Mvh Kristofer