Gå till innehåll

Behöver råd av kunniga.


Anders Fröderberg

Recommended Posts

Goderafton nu kommer ett sånt här trevligt "Funkar denna datorn för mig" inlägg.

 

Jag står inför valet att köpa mig en dator och som vanligt tar jag god tid på mig att verkligen få tummen ur och göra det.

Datorn är i huvudsak tänkt att användas till videoredigering. För tillfället springer jag runt med en canon 550d och filmar små filmer utan större tanken än "det är roligt att springa runt och filma och redigera". Men vad vet vad framtiden har i sitt sköte är lite sugen på att vidga mina vyer, så lite framtidssäker kanske man vill att den ska vara också.

 

Det jag har spanat in är ett paket på komplett.se som jag har byggt på för att få den lite mer videoredigeringsredo :p

 

Komplett.se

 

 

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart Komplett.se - NZXT H2 Midi Tower Svart

Strömförsörjning: Silver Power SP-SS620M 620W PSU Komplett.se - Silver Power SP-SS620M 620W PSU

Moderkort: MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 Komplett.se - MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155

Processor: Intel® Core i7-2600 Processor Komplett.se - Intel® Core i7-2600 Processor

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Komplett.se - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

Läsare: Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Komplett.se - Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Hårddisk 1: Western Digital Caviar® Black 1TB Komplett.se - Western Digital Caviar® Black 1TB

Hårddisk 2:Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" Komplett.se - Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"

Grafikkort: Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Komplett.se - Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Windows: MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit

 

Till detta har jag tänkt ha 2 stycken Benq v2400 eco (kanske inte världens bästa skärm men får dom billigt :p ) Egenskaper fr Benq V2410 Eco

 

Så vad tror ni? Är det nått som är helt galet eller något som jag borde välja istället för något annat i konfigurationen. Är en sådan där människa som står i 1 timme i godisaffären när man ska köpa godis och alla blir vansinnig. Därför behöver jag eran hjälp att pusha mig.

 

Tacksam för all hjälp.

MVH Anders Fröderberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kommer nog att fungera.

Några kommentarer: Ytterligare en snabb stor hårddisk, lägg system och alla program på SSD (C:\), lägg Windows växlingsfil på SSD tillsammans med de buffertfiler som ditt redigeringsprogram vill använda, på den långsammaste hårddisken skapa en mindre partition där du kan lägga alla dina privata data (ej video), mail kan också sparas där.

 

Formatet på de HD filer som du får från din systemkamera kräver mycket av datorn för att allt skall flyta på vid redigeringen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...