Gå till innehåll

Tillstånd att stänga av allmän väg?


Amiren

Recommended Posts

Kanske fel tråd, sorry isf..

 

Jag undrar om ngn har erfarenheter kring tillstånd från myndigheter vid inspelning?

 

Tanken är att ett band ska uppträda (i låg hastighet) på ett lastbilsflak på en gata som i vanliga fall är trafikerat.

 

Då delar av gatan endast är för kollektivtrafik vissa timmar på dygnet, och resterande tid helt avstängt, så borde det väl finnas vägar att gå? :OO

 

Känns som att jag borde ta med all trafik i beräkningarna innan jag kliver in till tillståndsenheten och lägger fram min önskan?

 

Tacksam för svar!

Amir

Länk till kommentar
Share on other sites

För sådana inspelningar krävs tillstånd från det landsting som inspelningen sker i, tillstånd från bolaget som styr kollektivtrafiken (sl?) och polisen (har jag för mig) och sen kosing. Det är långt ifrån gratis att spärra av en väg. Vad har ni för budget?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ännu inte fått budget från skivbolaget. Men kan inte tänka mig att det är så mycket... Och det är i Göteborg.

 

Grejen är den att det kommer ändå vara öde på gatan mellan de tiderna vi vill filma. Men å andra sidan, Kerstin 57år på tillståndsenheten lär väl ge blanka fan i det..

Länk till kommentar
Share on other sites

Ta inte för givet att ni får hur mycket lusidorer som helst för att stänga gatan enbart. Finns ju andra utgifter att betala för än bara inspelningstillståndet.

Göteborg är en av de större svenska städerna. Det är inte lika billigt som att fixa inspelningstillstånd i någon fjärran Norrlandsby.

Oftast är det inte att ni ska använda gatan som kostar, utan det pappersarbete landstinget lägger ner för att informera allmänheten eller polis och liknande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...