Gå till innehåll

Motion Control


iknor

Recommended Posts

Jag behöver hjälp med hur man bygger en dolly som låter mig göra flera tagningar med synkroniserade åkningar.

Jag har googlat och försökt förstå hur man ska bära sig åt, men för någon som inte är ett dugg insatt så är det svårt att förstå.

Det verkar som att jag behöver en servomotor, men vart köper jag en sådan? Och hur vet jag hur stark motorn ska vara?

 

All hjälp skulle uppskattas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kolla detta klippet (iof på tyska):

 

 

Om du kollar beskrivningen på klippet (visa mer) så är där länkar till allt man behöver. Det som är från conrad, elektroniken, har samma artikelnummer som conrad.se.

 

Nu tänkte du kanske en större rigg?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det som visas i den videon räcker absolut. Jag har kollat på den tidigare också, men förstår ändå inte hur allt ska fixas ihop.

Någon som kan slänga ihop en snabb steg-för-steg-beskrivning, det här med elektronik är inte min avdelning.

 

Vart får jag tag på en generator-rem (eller vad det nu är?) och den där kugghjulsliknande saken mellan remmen och motorn (som passar in i båda såklart).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...