Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: The Final Dance

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2010

Standard The Final Dance

Tänkte starta den här tråden så ni får uppdateringar om processen och inte tror att jag lagt ner projektet. Den är mer aktuell än någonsin nu

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

Work.jpg

Redigerar och färgkorrigerar filmen just nu. Här är en av några alternativa looks jag funderar på.

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

Teaser nr.2 just uppladdad!

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2011

Standard

Oj, vad hände där. Det gick så fint och stilfullt, men sen när handkameran kom fram vid 00:20 ryckte jag till. Framingen är väl helt okej och kameraskaket inte speciellt illa, men bilden såg helt livlös ut. Misstänker att det främst är på grund av ljuset som är alldeles för platt för en sådan närbild. Han har inga skuggor alls i ansiktet och det känns nästan som att det smälter ihop med snön och gruset i bakgrunden. En kino flo eller bara en enkel reflektor hade gjort under i att få lite djup i bilden.

I övrigt tycker jag att det ser väldigt bra ut vad gäller helbilderna och de som inte är på mannen! Inte lika hård färgkorrigering som du rört dig lite mot tidigare- Här får vi mer en känsla av det naturliga. Har inte riktigt bestämt mig vad jag känner för grushögarna i bakgrunden dock- Det känns B på nåt sätt, men ändå är det en intressant location.
    TOBIAS NILSSON - F I L M F O T O G R A F

http://www.imdb.com/name/nm5000908/

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tolin Visa inlägg
    Oj, vad hände där. Det gick så fint och stilfullt, men sen när handkameran kom fram vid 00:20 ryckte jag till. Framingen är väl helt okej och kameraskaket inte speciellt illa, men bilden såg helt livlös ut. Misstänker att det främst är på grund av ljuset som är alldeles för platt för en sådan närbild. Han har inga skuggor alls i ansiktet och det känns nästan som att det smälter ihop med snön och gruset i bakgrunden. En kino flo eller bara en enkel reflektor hade gjort under i att få lite djup i bilden.

I övrigt tycker jag att det ser väldigt bra ut vad gäller helbilderna och de som inte är på mannen! Inte lika hård färgkorrigering som du rört dig lite mot tidigare- Här får vi mer en känsla av det naturliga. Har inte riktigt bestämt mig vad jag känner för grushögarna i bakgrunden dock- Det känns B på nåt sätt, men ändå är det en intressant location.
    Tack för kritiken!
    För att förklara lite noggrannare så är själva idén att han kommer se ganska desaturated och mer livlös ut, medan hon är väldigt färgglad och extremt gradad. Det kommer framgå mer i handlingen senare!
    En annan sak som förklarar den lite mer platta looken är för att i filmen sen så kommer jag lägga till små snöflingor som faller, alltså ska det inte vara någon sol alls under dom scener som skulle kunna ge han skuggor. Kan även hända att jag lägger in dimma så det ser lite mer matt ut. Kommer troligtvis också lägga på lite mer berg i bakgrunden för att få platsen mer intressant. Så jag förstår dina synpunkter!
    Men som sagt, jag hade tänkt köra på att han ska vara mer färglös än henne, men kanske ska tänka om, får se helt enkelt.

Vad tycker du om den extrema gradingen på henne? Själv så älskar jag den overkliga skärpan och färgen i hennes ögon, även klänningen har underbara färger i närbilderna tycker jag. Sämre är det i sliderscenen, gick inte att få det snyggt och det är nog antagligen för att hon är ur fokus så det var svårt att få grepp om alla färger och få dom att sticka ut. Men säg gärna vad du tycker!

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av david- Visa inlägg
    En annan sak som förklarar den lite mer platta looken är för att i filmen sen så kommer jag lägga till små snöflingor som faller, alltså ska det inte vara någon sol alls under dom scener som skulle kunna ge han skuggor.
    Man behöver inte "sol" i scenen för att kunna skapa djup genom ljus. Bara en lätt tonskillnad i huden hade skapat en mycket mer 3-dimensionell bild. Att göra bilden "livlös" genom att dra ner färgerna är ju en helt logisk och bra idé, men när ljuset är så platt som det är så försvinner djupet. Det som skiljer honom från tjejen är ju just hennes hårda grading som på så sätt separerar henne från bakgrunden (men även hon hade sett mer intressant ut med lite ljussättning). Kom ihåg att bakgrunden, dvs grushögarna, är gråa - och när du drar ner färgerna i hudtonerna rör du dig mot -- gråskalan, vilket innebär att ju mer färg du tar bort desto mer smälter förgrunden ihop med bakgrunden.

Citat Ursprungligen postat av david- Visa inlägg
    Vad tycker du om den extrema gradingen på henne? Själv så älskar jag den overkliga skärpan och färgen i hennes ögon, även klänningen har underbara färger i närbilderna tycker jag. Sämre är det i sliderscenen, gick inte att få det snyggt och det är nog antagligen för att hon är ur fokus så det var svårt att få grepp om alla färger och få dom att sticka ut. Men säg gärna vad du tycker!
    Att hon ser riktigt bra ut är precis vad jag väntat mig från dig! Gäller bara att hitta ett sätt att få Honom att se lika bra ut samtidigt som du förmedlar den känsla du är ute efter.
    TOBIAS NILSSON - F I L M F O T O G R A F

http://www.imdb.com/name/nm5000908/

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tolin Visa inlägg
    Man behöver inte "sol" i scenen för att kunna skapa djup genom ljus. Bara en lätt tonskillnad i huden hade skapat en mycket mer 3-dimensionell bild. Att göra bilden "livlös" genom att dra ner färgerna är ju en helt logisk och bra idé, men när ljuset är så platt som det är så försvinner djupet. Det som skiljer honom från tjejen är ju just hennes hårda grading som på så sätt separerar henne från bakgrunden (men även hon hade sett mer intressant ut med lite ljussättning). Kom ihåg att bakgrunden, dvs grushögarna, är gråa - och när du drar ner färgerna i hudtonerna rör du dig mot -- gråskalan, vilket innebär att ju mer färg du tar bort desto mer smälter förgrunden ihop med bakgrunden.

Att hon ser riktigt bra ut är precis vad jag väntat mig från dig! Gäller bara att hitta ett sätt att få Honom att se lika bra ut samtidigt som du förmedlar den känsla du är ute efter.
    Ska tänka på allt det här när jag gör filmen! Tack igen!

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

Utdrag från ett grading test jag gjorde igår för att testa speciella lookar och färger.