Gå till innehåll

Skidskytte med grövre artilleri (1 sida)


Pace

Recommended Posts

Jag har inte en blekaste aning om vad "ett pansarskott" är. Jag förstod bara att det här inte är något vanligt skidskytte. Och det är väl skulle jag säga är brist i storyn: man förstår väldigt tidigt vad som kommer att hända.

 

Kanske kan man utnyttja det genom att hon istället släpar på en kanon eller något annat lika överdrivet absurt. Och de tar ju tid att ladda och allting, så man bygger vidare på den absurditeten istället.

 

Annars har jag bara positivt att säga. Snyggt formaterat, lätt att läsa och ta till sig, fokuserat och ganska kul.

Länk till kommentar
Share on other sites

Pansarskott (eller p-skott):

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/AT4-johnson2004-02-03.jpg/300px-AT4-johnson2004-02-03.jpg

 

Bra idé med kanonen, det ska jag nog sno. :) Eftersom det är tänkt som en humorsketch så är absurditet viktigt! Dock så kommer den bli runt 30-45 sekunder lång, så att man förstår vad som kommer hända tidigt tror jag nog är oundvikligt. Det är väl lite det som är humorn också: Att det sker utan att någon egentligen reagerar, utan ses som helt vanligt. Men jag förstår hur du tänker och ska fundera på det!

Länk till kommentar
Share on other sites

För att få till överraskningsfaktor:

 

Idé 1: Kanonen finns på plats, överraskningsfaktor fås genom att helt enkelt inte visa skytten i skjutställning förrän efter skottet har gått. Dvs. klippa till måltavlan direkt efter skytten har skidat fram till vallen, och sedan klippa tillbaka efter målet har gått i tusen bitar och visa skidskytten vid en kanon modell större.

Idé 1.2: Kanonen är en old school mynningsladdare (tänk: piratskepp). När skytten skidar fram så visas hon bara framifrån, och "pipan" som sticker upp från ryggen visar sig i efterhand inte vara en gevärspipa utan handtaget på en laddstake (alternativt någon form av tändanordning).

(Svartkrutskanon bäddar även för visuellt "sot i ansiktet"-gag!)

 

Idé 2: Stegring. Hon börjar faktiskt skjuta helt normalt, och tar sedan till större och större vapen medan det klipps fram och tillbaka mellan måltavla och skytt.

(Den uppenbara avslutningen där är med stock footage på kärnvapenexplosion, men det kan vara lite för uppenbart. Lite mer överraskande kan vara en första världskrigs-stormning över skjutvallen med avslut bajonettering av måltavlan.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fürni: Bra idé. Att det blir värre och värre är bra. Då sitter man bara och väntar till nästa gång: "Vad ska hon nu hitta på?".

 

Hogge: Hahaha! Det var jag inte beredd på. Sjukt kul. :) Precis min humor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...