Gå till innehåll

Explosion i marken, renderings hjälp!


skjoff

Recommended Posts

Sitter och pillar med ett litet klipp med robotar och explosioner osv.

 

 

Det jag har gjort är så lite av marken exploderar och det flyger delar lite här o var. Men innan explosionen ser man tydligt vart den är eftersom texturen på 3d marken inte har samma ljussättning som den i bakgrundsbilden.

 

Ni ser tydligare vad jag menar på bilden

 

http://minfil.se/Uume/Robot_Test1.jpg

 

Där vid bilen

 

hur får jag färgen där att bli precis samma som vägen??? måste jag ha en bild på vägen? Bakgrundenhar jag just nu bara som test tillsvidare.

 

Något liknande som i denna film

kolla omkring 0:42

 

Renderar förövrigt ut med V-ray

 

Mvh skjoff!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle ta en bild på marken och använda det som texture till de gröna bitarna, blå bil och röd robot är dock inte bra för din scen, försök att ändra det till något som ser ut som metall.

http://wahibgallery.files.wordpress.com/2011/12/textures-metal-on-vision-gallery-16.jpg

 

Sedan så helt enkelt använder du dig av color correction.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Hi, skjoff, First off all you have to do big changes in your current image likes Robot, Car and particles. Changes colours and add high texture to car and robots , than to make all particles texture as per road image. After these changes you need to make modified particles animation clip in MAX than composite with real image for that you can use after effect software.

 

Adam K - The Animationspot - Animation Company in USA

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Du måste ha något som heter "Rayfire" du kan "Låna" den online eller köpa den. Det är en plugin som Skär objektet i bitar och andvända "Rigid body"

Jag håller på med Cinema 4d mycket så jag vet mycket om sånt och jag har också Maya , och 3ds max

Länk till kommentar
Share on other sites

Du måste ha något som heter "Rayfire" du kan "Låna" den online eller köpa den. Det är en plugin som Skär objektet i bitar och andvända "Rigid body"

Jag håller på med Cinema 4d mycket så jag vet mycket om sånt och jag har också Maya , och 3ds max

 

Det är inte det som är problemet - Problemet handlar om att projecera textures som är bundna till objekten snarare än världen. TS har även så vitt jag kan se redan fått svar på detta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...