Gå till innehåll

Sanningens Ögonblick Synopsis


byllan

Recommended Posts

Titel: Sanningens Ögonblick

År 1800

En far blir dödad i en eldstrid. En pojke har spanat på dem hela tiden ser sin pappa blir dödad. Dem hittar pojken tar honom till ett hem där han blir uppfostrad. 20 år senare kommer pojken tillbaka till staden. Lär känna människor och få bra kontakter kommer nära Billy The Kid som dödade hans far. Blir väldigt bra vän med Billy The Kid också. Han har ett påhittat namn för Billy och hans far stod varandra nära. Han vill helt enkelt att Billy inte ska komma på vad han heter. I alla fall han blir bra vän med Billy hjälper honom, skyddar honom några gånger från bråk och från att bli dödad. Men så en dag kommer Billy till staden med ett skott i magen och blöder. Han berättar att det är ett krig på gång. Hans medhjälpare rider mot kriget Billy och Tom stannar kvar i salongen. Senare rider de efter medhjälparna och krigar Billy och Tom överlever, men Tom börjar bråka och pratar om sin far. Skjuter Billy The Kid till döds och rider därifrån med fred resten av livet.

Länk till kommentar
Share on other sites

byllan, jag bara måste hejda dig här nu.

Du kan inte spamma upp synopsis var och varannan dag. Först och främst tröttnar folk. Därefter tröttnar folk på att du inte tar åt dig av kritiken, utan försöker istället komma på nya idéer hela tiden.

Du måste även försöka träna på att skriva bättre, eller snarare formulera dig.

 

Välj EN idé. Träna på att försöka göra den texten så bra som möjligt. Utforma den. Ta ner den i bitar. Pussla ihop den igen.

 

För att kommentera din synopsis här ovan så är det här tyvärr inget nytt. Spielberg hade kanske kunnat göra någonting bra av det här med en enorm budget, men det skulle han även kunna göra med alla idéer som poppar upp överallt.

 

Försök att utforma en någonting som är möjligt att genomföra i exempelvis Sverige med en mindre budget.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej men tack ändå jag blev nöjd med min senaste ide nationen. Du kan ju checka in den :D

 

Jag tog mig faktiskt tid att läsa den, men den var inte heller någon vidare alls. Jag visste inte ens vad filmen skulle handla om då synopsen var oläslig. Tyvärr. :/

 

Och med tanke på ditt svar där, så var mitt förra svar totalt meningslöst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med. Du vägrar själv att läsa andras synopsis, men spammar själv ut massvis.

Det är svårläst, det är inte originellt, det finns språkfel och dina synopsis har bara två lägen: för långa och för korta. Det svävar mellan att du gör tre sidor av vad som verkar vara en sketch, till att skriva ett par rader som egentligen inte avslöjar någonting.

 

När du till slut ger feedback, för att man gjort en deal med dig, så är din feedback i princip "bra". Du läser inte tråden och kollar på vilken sorts feedback man efterfrågar, utan bara skriver något kort bara för att det ska kunna kallas att du uppfyllt din halva av dealen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...