Gå till innehåll

Voodoo Cowboys synopsis


byllan

Recommended Posts

En synopsis ska helst hållas på en sida och inte mer, sen måste jag påpeka hur du använder Dem felaktigt om och om (och om) igen. Enstaka gånger kommer man undan med, men du har mening efter mening där du skrivit Dem istället för De och det blir otroligt jobbigt att läsa.

 

Ditt Syfte är dessutom lite udda. Bättre formulerat skulle vara

"Syftet med den här filmen är att ta det gamla vilda-västern konceptet och blanda det med modern sci-fi för att nå ut till den bredare massan."

eller ".. blanda det med modern sci-fi för att skapa en intressant kontrast."

 

Du skriver alltså syftet till varför du vill göra en film om just det här. Varför sci-fi blandat med cowboys liksom?

Målgrupp skulle kunna vara "Medelålders män som vuxit upp med vilda-västernfilmer och tonårskillar som gillar action- och scifi-äventyr".

Det räcker liksom inte med "Ungdomar och vuxna". Sen vet jag inte hur smart det låter att säga "Det ska vara långsamt och snabbt tempo." - Ganska motsägelsefullt ("Jag ska göra en glass som ska vara varm och kall samtidigt!"). Action och äventyr riktat till yngre brukar ha ett hyfsat snabbt tempo :)

 

"Nu har dem en vecka på sig att lämna staden så väljer dem att göra? Jo dem.." - Tips; Eller ja.. Såhär är det: Ställ inga frågor i ett synopsis. Anledningen till att du inte lyckas hålla ner texten till en sida är att du skriver för mycket onödigt. Vi vill ha berättelsen berättad för oss i en konkret och direkt text.

 

Så försök tänka på det här och se om du inte kan bättra på din synopsis :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

I .pdf format, har inte Word på min hemmadator.

Skaffa kanske?

 

Om du postar ett synopsis här så är det förmodligen för att du vill att andra faktiskt skall läsa och kommentera det. Därför: gör det så lätt som möligt för dem. Att använda lämpliga filformat som alla enkelt kan läsa är en bra början.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...