Gå till innehåll

Ingen Reklam Tack Synopsis Kortfilm


byllan

Recommended Posts

Jag gillade idéen, mer än sketch än en kortfilm kanske. Du kunde nästan lagt upp hela manuset för det blir nog nästan lika långt :) Jag gillade även att du hade en framsida till en halvsida lång text, snyggt och prydligt ska det vara. Däremot fick din trasiga Caps-lock knapp mig att vilja slita ut ögonen, så se till att få någon datorkunnig att se över problemet.

 

Det enda jag tycker du kanske bör ändra med manuset är att inte låta han gå tillbaka in i huset för att lämna posten på byrån. Varför inte bara ge honom ett "nä, nu jävlar"-ögonblick och låta honom kasta sig in i bilen och jaga efter postmannen? Blir kanske mer tempo då.

 

Sen så behöver du inte skriva allt så detaljerat i en synopsis (du gör samma sak i alla andra som du lagt upp). Jag hade nog skrivit den första paragrafen så här:

En grinig, gammal gubbe sitter och äter frukost i köket när han slänger en blick ut genom fönstret. Utanför ser han postmannen lämna brev i hans brevlåda för att sedan köra iväg. Mannen springer direkt ut, kollar brevlådan och hittar en annons. Nä nu jävlar! Mannen sliter upp brevlådan ur marken, slänger in den i bilen och kör efter postbilen.

 

Snabbt hopskrivet, men jag hoppas du förstår poängen. Skriv bara det som är viktigt så att man snabbt får en överblick över vad som kommer hända i ditt manus; om hans morgonrock är snygg eller ful kan du spara att berätta till manuset...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...