Gå till innehåll

Vill du bli Svensk Mästare i Minutfilm?!


Solglitter

Recommended Posts

Missa inte att skicka in din film till Svenska Mästerskapet i Minutfilm (filmer som får vara max 60 sekunder långa)!

 

 

Tävlingen är en del av Sveriges Kortfilmfestival och innebär att en vinnare vaskas fram genom att filmerna tävlar två och två mot varandra i en cupform, som en programpunkt på festivalen.

 

 

Festivalen äger rum 16-17 mars på Bio Rio i Stockholm, men festivalen är så klart öppen för alla från hela Sverige - oavsett ålder!

 

 

Sista anmälningsdag är den 27 februari och om du inte har en film att skicka in - varför inte dra ihop ett gäng kompisar och gör en minutfilm! Då kan du ha chansen att bli svensk mästare!:o)

 

 

Läs mer på: Sveriges Kortfilmfestival 2012 | SVKF | 16-17 mars i Stockholm

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har inspirerat mig! Skrev ihop ett manus nu som vi ska filma på lördag. Blir filmen som jag hoppas har den nog bra chans att gå med. Wish me luck! :)

 

Härligt Najka! Nu hoppas vi bara att det är fler som blir inspirerade av din insats och hänger på!

 

Det är fortfarande många dagar kvar till den 27 februari då filmerna senast ska vara anmälda - så alla där ute: Sätt igång och filma för att ha möjlighet att bli Svensk Mästare!!! :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
I'm in! Vad är priserna?

 

Följande priser finns i SM i Minutfilm:

4.3 Följande priser utdelas i SM i Minutfilm:

 

Film-Willy

Silvermedalj

Bronsmedalj

 

4.4 Pris för BÄSTA UNGDOMSPRODUKTION (producent född 1991 eller senare) utdelas till en film. En film nomineras i varje klass av juryn och SFV:s styrelse avgör vilken som får priset.

 

4.5 I alla klasser kan dessutom specialpriser i form av SPECIALDIPLOM och HEDERSOMNÄMNANDE utdelas av juryn.

 

 

 

 

Ännu finns tid att göra en minutfilm (max 60 sekunder) då det är senast nu på måndag (27/2) som filmen ska anmälas. Varför inte göra en riktig tävlingshelg med dina kompisar och utmana er med att hinna skriva, spela in och klippa en liten film innan måndag kväll? Kanske är ni två gäng som tävlar mot/med varandra?

 

Här anmäler ni era filmer: Anmälan | Sveriges Kortfilmfestival 2012

 

 

Lycka till!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Uppenbarligen är filmen INTE 59 minuter lång. Tycker också det vart lite konstigt att man skulle skriva i hela minuter när filmen HÖGST fick vara en minut?

Menmen, good luck to you StenR! :)

Hur tyckte du det var att göra en så pass kort film? Själv skrev jag ett manus på en sida och tänkte naivt: En sida-en minut....slutade med att jag fick klippa bort de tre första delarna av filmen och hoppa rakt in i "klimaxet"(om man nu kan kalla det så)

Länk till kommentar
Share on other sites

Uppenbarligen är filmen INTE 59 minuter lång. Tycker också det vart lite konstigt att man skulle skriva i hela minuter när filmen HÖGST fick vara en minut?

Menmen, good luck to you StenR! :)

Hur tyckte du det var att göra en så pass kort film? Själv skrev jag ett manus på en sida och tänkte naivt: En sida-en minut....slutade med att jag fick klippa bort de tre första delarna av filmen och hoppa rakt in i "klimaxet"(om man nu kan kalla det så)

 

Vi hade inget helt medskrivet manus men var faktiskt rätt nöjda när vi fick ner det till 90 sekunder, för att pressa ner det till 60 sekunder så blev det till att hugga och bara ta med det allra mest väsentliga, stryka en sekvens och ta bort eftertexterna :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...