Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Första dagen i resten av ditt liv.

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2007

Standard Första dagen i resten av ditt liv.

En kortfilm som jag och min gode vän Staffan(som söker till DI) gjorde för ett litet tag sedan.

Håll till godo!

Första dagen i resten av ditt liv - YouTube

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2010

Standard

---
    Senast redigerad av Martin Oller den 2012-02-14 klockan 23:07.

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Martin Oller Visa inlägg
    Slutartiden ser helt skum ut? Hade du på frame blend under renderingen?
    Fråga mig inte, bild och sånt har jag ingen koll på tyvärr. Inte mitt fält om man säger.

Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2011

Standard

Blev positivt överraskad! Gillar idén.
    Ska jag anmärka på något som skulle kunna förbättras så är det nog de statiska stativbilderna. Hade gärna sett att kameran rörde sig lite mer.

I det stora får den tummen upp.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2011

Standard

Filmen i stort såg bra ut. Det som jag märkte var som någon sade tidigare att slutartiden var lite skum. Rörelserna blev suddiga ibland. Annars kändes det inte som om handlingen var det viktiga i filmen. Självmordstemat har jag sett väldigt många gånger innan. Visst hade denna film ett litet ovanligt slut, men annars var det gamla vanliga ingen-älskar-mig-jag-begår-självmord-temat som syntes väldigt tydligt.

Fotot var snyggt och stabilt i överlag. Det som syntes av skådespelet såg bra ut. Ni har potential och det skulle vara kul att se fler filmer ifrån er!
    http://www.youtube.com/user/MrOddwick?feature=mhee

Kamera: Sony HDR-CX115E, Nikon D3100
    Stativ: Sony VCT-60AV
    Program: Pinnacle Studio 15, After Effects CS4, Photoshop CS5

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrOddwick Visa inlägg
    Filmen i stort såg bra ut. Det som jag märkte var som någon sade tidigare att slutartiden var lite skum. Rörelserna blev suddiga ibland. Annars kändes det inte som om handlingen var det viktiga i filmen. Självmordstemat har jag sett väldigt många gånger innan. Visst hade denna film ett litet ovanligt slut, men annars var det gamla vanliga ingen-älskar-mig-jag-begår-självmord-temat som syntes väldigt tydligt.

Fotot var snyggt och stabilt i överlag. Det som syntes av skådespelet såg bra ut. Ni har potential och det skulle vara kul att se fler filmer ifrån er!
    Roligt att höra!

Vi hade bara ett stillbildsstativ så det gick inte att panna tydligen. Slutartiden får jag fråga Staffan, det var det första han filmade med 5Dn. Själv vet jag tyvärr ingenting om video, vilket kan bli frustrerande. Speciellt då vi skulle exportera filmen.

Själva tanken med filmen enligt mig var att göra en samhällskritisk svart komedi. Min tanke var inte att han går och gräver ned sig i en äggstinkande mosse för att han känner sig ensam, utan att han gör det som en reaktion på hur meningslös och onaturlig tillvaro vi lever i. Gå upp innan det ens är ljust ute för att åka till jobbet där man skall producera varor och tjänster som inte gör världen bättre på något sätt. Och sedan konsumera andra meningslösa varor och tjänster för det kapital man jobbat ihop, för att hela karusellen skall gå runt. Det är det som kan få mig att vilja gå och gräva ned mig i en mosse iaf. Huruvida den känslan framgick av filmen... är upp till var och en.
    Senast redigerad av bobbyem den 2012-01-31 klockan 15:18.

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av gekafrik Visa inlägg
    Spam borttaget. /Pace
    Öh nörske börske kan du inte bara skicka stålarna
    Senast redigerad av Pace den 2020-01-26 klockan 22:34. Anledning: Tog bort spam

Besatt medlem
    Reg.datum
    aug 2008

Standard

Ni måste träna mera det blev ju torsk i handboll nörske börske inte kan vi spela på er dumskalle

Citat Ursprungligen postat av MaxiM Visa inlägg
    Velg mine preferanser på sportsbettingstedet

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2020

Standard

Vad mörkt slut. Visst kan inte allt sluta lyckligt men hoppades på att han hamnade på en solig strand.