Gå till innehåll

Eget pan/tilt jib head?


OlleBlue

Recommended Posts

Hej! Såg i en tidigare tråd att det snackades en del om pan tilt head, och sprang på en på thecinecity.com för typ, 500 dollar. Och jag är inte så sugen på att betala de, men jag är jävligt sugen på ett pan/tilt head.

Det jag behöver är bara pan för tillfället, men hur svårt är det att bygga? Någon som har kunskaper inom området och kan ge råd?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Hej! Såg i en tidigare tråd att det snackades en del om pan tilt head, och sprang på en på thecinecity.com för typ, 500 dollar. Och jag är inte så sugen på att betala de, men jag är jävligt sugen på ett pan/tilt head.

Det jag behöver är bara pan för tillfället, men hur svårt är det att bygga? Någon som har kunskaper inom området och kan ge råd?

 

Jag går själv i tankarna på att bygga ett motoriserat pan/tilt head. Har en polare som är elektronikkunnig och vi har spånat lite kring stegmotorer och servon från skrivare m.m. Styrningen skulle kunna bli en dosa från ett gammalt PS2 och kärnan i det hela skulle vara ett Arduinokort. Via Arduinot kan man sedan via lite programmering som jag hoppas inte bör vara allt för avancerad, säga åt den om hastighetsreglering, vilken spak från PS2dosan som ska styra vad osv. Om inte annat ett roligt och givande bygge skulle jag tro.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...