Gå till innehåll

Vi som sökt till STDH HT 2012!


shAArken

Recommended Posts

Hej,

 

Tänkte samla alla som har ansökt till Stockholms Dramatiska Högskola, som börjar i höst, i den här tråden.

 

Jag själv har sökt inom kategorin "Filmmanus". Ska posta mitt arbetsprov ikväll här på forumet.

 

Jag söker den här utbildningen för att knyta kontakter och givetvis utvecklas.

Jag ogillar egentligen att studera, men känner att jag vill ha det här som back-up om allt annat inte går som planerat.

 

Mata på nu!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej,

 

Tänkte samla alla som har ansökt till Stockholms Dramatiska Högskola, som börjar i höst, i den här tråden.

 

Jag själv har sökt inom kategorin "Filmmanus". Ska posta mitt arbetsprov ikväll här på forumet.

 

Jag söker den här utbildningen för att knyta kontakter och givetvis utvecklas.

Jag ogillar egentligen att studera, men känner att jag vill ha det här som back-up om allt annat inte går som planerat.

 

Mata på nu!

 

Jag läste ditt arbetsprov, bra jobbat! Jag undrar dock vad du tror om dina chanser? Du har skrivit på engelska och det är bara en scen inte ett sammanhållet "manus". Kopplingen till temat "en vanlig människas uppgång och fall" känns kanske lite svag också?

 

Hur ser din ansökan ut i övrigt? Fullt med erfarenhet och fina meriter?

 

Själv hann jag inte med någon ansökan så jag får hålla tummarna för dig istället, hoppas inte för mycket bara! Hur många tar de in? Typ 2 st om året?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste ditt arbetsprov, bra jobbat! Jag undrar dock vad du tror om dina chanser? Du har skrivit på engelska och det är bara en scen inte ett sammanhållet "manus". Kopplingen till temat "en vanlig människas uppgång och fall" känns kanske lite svag också?

 

Hur ser din ansökan ut i övrigt? Fullt med erfarenhet och fina meriter?

 

Själv hann jag inte med någon ansökan så jag får hålla tummarna för dig istället, hoppas inte för mycket bara! Hur många tar de in? Typ 2 st om året?

 

Tack så mycket.

 

Ja, jag drog en chansning och hoppas väl samtidigt på att sticka ut lite bland mängden. Tror det brukar vara runt 400 ansökningar och fem stycken som kommer in.

 

Angående "uppgång och fall" så känner jag ändå att Frank, i mitt manuskript, är med om detta då han är glad i hågen över att ha köpt sina biljetter för att snabbt bli både dumpad och vansinnig.

Problemet här är väl då att man märker att det är en scen lösryckt ur en film.

 

Jag blev rekommenderad av SVT's manuskriptanalytiker, Piotr, som tjatade om att jag borde söka in till skolan och komma in utan problem. Så jag har helt enkelt refererat till honom. Jag har ju dock ingen aning om vad han har för relation eller erfarenhet till STDH ö v h t.

 

Jag har inga andra meriter eller erfarenheter.

 

För att ge ett så rättvist exempel som möjligt om hur jag är som person så tror jag, och hoppas jag, att jag är reinkarnerad som Tarantino. Han har ju som bekant alltid hävdat att skolor bara skapar en massproduktion av kids med kontakter, men som inte har lärt sig den hårda vägen. Har man tillräckligt med talang så ska man inte behöva gå i skola. Frågan är om det fortfarande gäller nu ungefär 30 år senare, men jag håller med honom till 110%.

 

Kommer jag inte in på skolan så ska jag anmäla mig till alla sorters festivaler/tävlingar under året. Lagt undan en buffert för det då det faktiskt kostar en del efter ett par anmälningar. Alternativt starta upp ett produktionsbolag och börja från grunden.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...