Gå till innehåll

Stöd för musik i film


gonefishing

Recommended Posts

Jag håller just nu på att göra en långfilm.

Jag har funnit vissa låtar jag vill ha med i min film och jag har pratat med bolaget som äger låtarna.

Det kommer att kosta mig ca. 15-20.000 per låt, och det är pengar som jag inte direkt går runt med i fickan.

Tänkte att söka stöd för detta, men hur gör jag det? Och hur ska de gå med på det?

 

Jag inte ett färdigskrivet manus, eftersom jag filmar delvis utan manus och det jag skriver ned filmar jag direkt.

Och eftersom jag måste slutföra filmen med låtarna så betyder det att jag måste få stöd innan filmen är färdig, så jag har inget att visa upp.

 

Hur ska jag gå tillväga? Kan tillägga att jag bor i Värmland.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ditt största problem är att ingen kommer ta dig på allvar så länge du inte ens har ett färdigskrivet manus. Det spelar ingen roll hur säker du är själv på ett sånt mästerverk det kommer bli, har du inget som visar att åtminstone storyn håller ihop eller en gedigen bakgrund inom långfilm (om ens då) så ser det mörkt ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad har du för budget totalt då? Om du redan börjat filma så kan du kanske visa upp en färdigklippt del av filmen för att få bidrag, men att du skulle få bidrag till att använda kommersiell musik kräver nog att den är j*vligt viktig för helheten. Du har satt dig i en knivig situation, skaffa dig en plan B.

Länk till kommentar
Share on other sites

Musiken gör mycket för helheten. Egentligen ingen knivig situation alls, eftersom det var tänkt så från början. Jag komponerar ju den mesta musiken själv ändå.

Budgeten för filmen har varit runt 25-30.000 som jag har hållit mig inom det och jag kan inte överskrida.

Plan B är väl att ta ett jobb och spara för att få ihop till musiken, som jag gjorde innan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...