Gå till innehåll

Överskattade filmer?


Cruzito

Recommended Posts

[citat=occasus][citat=_nemo_]Jag tycker t.ex att "the shining" är en mycket bättre film än "när lammen tystnar" men båda är ändå högsta betyg filmer.[/citat]

Då ska "När lammen tystnar" inte ha högsta betyg.[/citat]

 

jopp...för jämför man när lammen tystnar med andra filmer.....mästerverk, riktigt bra filmer, bra filmer, mindre bra filmer, ganska bra filmer, godkända filmer, dåliga filmer, riktigt dåliga filmer, usla filmer och riktiga skitfilmer så är närlammen tystnar en högsta betyg film, även fast det finns filmer som e bättre fast också e 5:or.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Occasus, du vet inte vad du ger dig in pa nar du menar att Big lebowski var en flopp och Usual Suspects bara hade en bra twist.

 

Big lebowski e antagligen den roligaste och samtidigt smartaste filmen nansin, verkligen en film om om 100 ar kommer ga att se om och om igen.

 

Suspects ar ett masterverk rakt igenom, alla hakar upp sig pa att twisten ar allt vilket e bullshit, for utan varje liten sak i resten av filmen bygger upp till slutet och ar en del av det. Inte filmskaparnas fel att du inte ser det...

 

amen dock till dom som dissa den otroligt sunkiga, trakiga, ackliga och fornedrande av allt intellekt American Beauty....avskyvard film.

 

Och Highlander...fattar inte den alls, e skitdalig, punkt slut i min mening. Den e inte ens som American Beauty dar ja ser, liiiite iaf, varfor folk faller for den. Highlander e bara pajasfilm rakt igenom.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Occasus, du vet inte vad du ger dig in pa nar du menar att Big lebowski var en flopp och Usual Suspects bara hade en bra twist.

 

Big lebowski e antagligen den roligaste och samtidigt smartaste filmen nansin, verkligen en film om om 100 ar kommer ga att se om och om igen.

[/citat]

Jag såg den för fem år sedan och förstod inte vad som var så kul med den. För några veckor sen gav jag den en ny chans. Började se den med fyra kompisar, stängde av den efter en timme när ingen av oss hade skrattat en enda gång. Den där killen med den fula västen måste vara en av de jobbigaste karaktärerna i filmhistorien. Nästan värre än Jar-Jar Binks. "Oh, Brother, where art thou?" är dock en av de bästa filmer jag sett på bio.

 

American Beauty är ett mästerverk. Sluta hänga upp er på att det är en stor Hollywood-produktion. Det är en ännu större bedrift att få sin vilja igenom i en värld där alla bara vill sälja det de tror folk vill se.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=trancedanne]finns för många att nämna men 1 som kom direkt upp i mitt huvud är första Alien filmen.. 8,3 på imdb?? Fattar ärligt inte vad det är som gör att den är så "himmla" bra, 2an dock är grym![/citat]

Håller med, men man kanske inte ska säga nåt om man som jag inte levde på den tiden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ojoj. Det är mycket jag vill svara på efter att ha läst tråden, men jag orkar faktiskt inte. :p I så fall skulle jag behöve papper och penna så jag kommer ihåg vad jag ska ge respons på.. Mycket klokt och inte klokt här.

 

Hursomhelst tänkte jag ta upp det jag tänkte på först. Det är också förmodligen det bästa jag kan säga för att få er att hata mig också. Haha.

 

Gudfadern är tråkig.

 

Jag förstod den inte, själva tjusningen med den. Jag hade iofs 39 graders feber när jag såg den men jag blev för uttråkad för att ge den en chans till. Jag har till och med dvd-boxen så FAN! Motivera mig att se den igen! Förklara vad som är bra med den. För ärligt talat, Marlon Brando är skitbra men filmen tilltalar mig inte.

 

En film till jag tycker är överskattad är "American beauty". Visst, den är underhållande och ganska bra men 5/5 i betyg av all media. Muta?

 

:h

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Highlander är som sagt inte en speciellt bra film men jag tror att man kanske missar den tjusning som finns om man ser den idag. När jag var liten och såg filmen strax efter att den kom så tyckte jag att den var jättehäftigt. Lite av det sitter fortfarande i.

 

Sen vetefan om jag skulle kalla filmen överskattad. Hur många påstår att det är en riktigt bra film?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar verkligen Highlander-filmerna! Visst, trean var sisådär & fyran var (enligt mig) rent usel, men både ettan & 2:an var grymt kul filmer!

Visst, om man ska vara petig så kan man väl inte direkt kalla varesig dom eller exempelvis Mortal Kombat & en del sånt som speciellt gediget hantverk....

Men det skiter jag en jättelång kabel i.

Det är filmer jag älskar för att jag tycker dom är kul, vill jag se en film för den täta storyn så finns det gott om sånna åsså.

 

Finns så många sätt att se en film på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå?

Måste bara klargöra några saker här va....

 

Donnie Darco, Equilibrium, Usual suspects, Lebowsky, American beauty är ju ASBRA!

Hur f-n kan man tycka dom är överskattade?

Hallå ja?

 

Royal Wunderbaums (eller hur det nu stavas) är seg.

Spirited away är ett mysterium. Det är en värdelös film och duger möjligtvis till små utvecklingsstörda barn.

Highlander var bra när jag var 12 år - inte nu.

 

Ni måste tycka som jag annars tänker jag döda er alla med mina stora kanoner!

 

Stjärnornas krig är också för barn.

(nu får jag massor med skit men jag står för min åsikt)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ljudfjollan]Hallå?

Måste bara klargöra några saker här va....

 

Donnie Darco, Equilibrium, Usual suspects, Lebowsky, American beauty är ju ASBRA!

Hur f-n kan man tycka dom är överskattade?

Hallå ja?[/citat]

 

Jag håller med dig. (Utom möjligtvis Donnie Darco)

 

Men ang. Highlander och framför allt Bladerunner - om man inte är gammal nog att ha sett filmerna när de kom, skall man akta sig för att prata ner dem. De har kanske inte åldrats med värdighet, men var state of the art när de kom. Det var nytt och djärvt. Våra barn kommer att skratta åt de filmer vi aktar idag...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ljudfjollan]Bladerunner?

Kanonfilm!

Absolut!

Dom har bra känsla för feeeling i den filmen.[/citat]

 

Det du kallar för feeling är Vangelis vackra musik, och den är oemotståndlig. Men kom igen nu, filmen är ju helt osammanhängande och bara för lång. Säger inte att den är dålig, men överskattad däremot.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Och Stavrogin, Blade 1 e en stenskon actionrulle dar gamle Snipes hackar vampyrer vanster och hoger med ett leende, oemotstandlig![/citat]

 

jag kan sträcka mig till att den är ok som förströelse en dag när man e sjukt bakis och inte orkar tänka. Tycker det är en skön ide till film som de fuckar till helt, varför ta med Snipes? Varför använda CGI när det ser plastigt ut? Ska man se en action-vampyr-rulle så ser jag hellre From dusk til Dawn som inte heller e nån kanonfilm men som har bättre feeling och grymt mycket bättre musik.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...