Gå till innehåll

Producentbolag (Sammanställning i inlägg #2)


shAArken

Recommended Posts

Hej,

 

Jag tänkte i den här tråden sammanställa och recensera de olika producentbolagen i Sverige. Responstid på post, e-mail etc.

 

Till att börja med vill jag förklara varför jag gör detta:

 

Jag har nu under snart ett års tid skrivit ihop fyra styck manuskript. Jag skickade in ett av dem till SVT och fick god respons, men tyvärr passade inte min idé just nu.

Han jag talade med, på telefon ska tilläggas, sa dock att jag borde skicka runt mina synopsis till alla producentbolag i Sverige och hälsa från honom osv. Jag gjorde nu slag

i saken igår, då jag precis blivit klar med Loglines, Taglines och Synopsis till samtliga manuskript.

 

Jag fick listan härifrån: Medlemmar | Film & TV Producenterna[]=film (Jag gjorde min förfrågan till bolag som endast håller på med Film.)

 

Det blev totalt 49 producentbolag i den listan, och jag skickade till samtliga.

 

Här är mailet jag skickade:

 

"Hej!

 

Jag skulle vilja presentera synopsis (och manuskript om det är intressant) för ert bolag. Vart skall jag vända mig? Vilket format, samt vilka genres jobbar ni med?

 

Jag har fått goda referenser av XXXX XXXX, SVT, och blev tipsad om att pitcha mina idéer för er.

 

Tack på förhand.

 

Mvh,

XXXX XXXX"

 

Jag valde alltså inte att bifoga mina synopsis med en gång. Det kändes bättre att först ta kontakt, se om jag får någon respons över huvud taget och sedan jobba därifrån.

Om jag skulle skickat hela alltet på en gång och ingen svarar, så vet jag ju inte varför de inte svarade.

 

Jag kommer nu därför recensera samtliga producentbolags responstid, vilken typ av svar jag får, vilka genres de jobbar med och dylikt. På så sätt kan jag sålla ut till nästa gång, istället för att behöva skicka till samtliga bolag igen.

 

!OBS! Jag är väl medveten om att det kan ta upp till sex månader innan man svar. Där går också min gräns för vad serviceminded och liknande heter.

 

Om det går så kommer jag uppdatera allteftersom i inlägg #2, så fort jag fått svar från något bolag.

 

Håll till godo.

Länk till kommentar
Share on other sites

~ MARIEDALFILM

mariedamfilm@telia.com

Responstid: 1 dag

Svar: Intresserade.

 

~ CINEMA ART PRODUCTIONS

christer@cinema-art.se

Responstid: 1 dag

Svar: Är inte längre verksamma.

 

~ MODERN STUDIOS/STRIX

info@strix.se

Responstid: 4 dagar

Svar: Ärendet vidarebefordrat.

 

~ ANAGRAM PRODUKTION

erik@anagramproduktion.se

Responstid: 4 dagar

Svar: Intresserade.

 

~ SONET FILM

peter.possne@sonetfilm.se

Responstid: 4 dagar

Svar: Intresserade.

 

~ MIGMA FILM

lizette@migmafilm.se

Responstid: 40 dagar

Svar: Tar inte emot nya projekt.

 

~ FREKVENS PRODUKTION

goran.carlson@frekvens.se

Responstid: 48 dagar

Svar: Intresserade. Skickade in tre projekt. Är nu i förhandlingar.

 

~ JAROWSKIJ

erik.hultkvist@jarowskij.se

Responstid: 49 dagar

Svar: Intresserade.

 

~ TITAN

charlotte.lemon@titan.se

Responstid: 49 dagar

Svar: Tar inte emot nya projekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 6 månader senare...

Tjenare!

 

Väldigt bra idé! Hoppas allt går bra med pitchandet av dina manus :)

 

Är väldigt intresserad av vad statusen är för tillfället? Vilka genres de olika produktionsbolagen jobbade med :)

 

Tack för ett bra initiativ!

 

MVH

Nomad

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...