Gå till innehåll

Huvudvärk


Pandan

Recommended Posts

Hej hej, ett nytt litet manus jag har skrivit. Inte lika djupt som det forra, utan mera lattsamt och bara kul helt enkelt. Hoppas ni tycker om det!

 

Manuset e 21 sidor langt och i version 1, fortfarande ganska grovt med andra ord.

 

Alla bokstaver finns i manuset, skriver det har nu fran London...

 

Ha det bra och trevlig läsning!

 

Nuvarande versionen e nyupplagd.

huvudverk.zip

Länk till kommentar
Share on other sites

Men kom igen nu! Tog ett tag att skriva manuset...vill ha kritik i mangder! Dock framst om karaktarerna, ifall de e trovardiga och inte for overdrivna och ifall humorn i sag ar rolig eller inte. Det ar svart att avgora sant nar man skriver....

 

 

Och som sagt, alla bokstaver finns i manuset, inte som har. :) ha det bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Ok Stavrogin(erik...), ska funta pa indiegrejen. Var det nagot annat som var vart att kommentera pa eller var det bara ditt hat av indiemusik som hoppa fram dar? :P[/citat]

 

Tvärtom käre filip, Indie är min musiksmak mer än någon annan stil, men det passar inte där helt enkelt. I övrigt var det bra sett till första läsningen

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, cool. Tack for den fina kritiken isf, aven om jag garna skulle ta emot lite mera saker... typ aven saker som ar skitbra och inte for andras och saker som ar bra men som borde utvecklas mera.... ALLT MOJLIGT!

 

Framfor allt om huvudkaraktaren dock.... hon blir inte for jobbig och storig mot slutet eller? Var valdigt orolig for det under de sista sidorna....

 

 

take care!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå! Jag tyckte helt klart om den! Gillar alla dessa..."snabba..snurrande" klipp..o speciellt den där...ta av sig hörlurarna..tyst...CD á la caféljud startar.

 

men jag har lite småsaker.

tjejen...jag vet inte..jag gillar inte henne. o skulle jag se henne på film så skulle jag bara vilja att hon skulle dö eller nåt..hehe..nä..inte dö..men ja du vet..försvinna. Alltså det är inte MYCKET som gör att jag ogillar henne...hon e jättesöt o lite sådär skruvat/bimoaktigt..ja...gullig. Men ja...bara typ..försök söta..gulla...till henne lite mer. vet inte vad jag menar riktigt..haha.menmen!

 

o sen slutet. jag tyckte det va kul slut...killen kommer in..man får reda på att det e hans syrra den där blondinen..men sen..ja...slutar det bara konstigt.

 

Slipa lite på slutet. Är just det där...med..."jag har länge tänkt att bjuda ut dig"..som känns helt fel bara. O det hon säger till honom högt.

 

Hade mer tänkt mig nåt i stil med.

 

Tjejen(off):Du är så söt, så snäll, så snygg-

Tjejen(on):-Jag hatar dig.

 

Caféljudet försvinner..precis som om man slår av en LP-spelare. Allt är tyst..känns som om alla tittar på tjejen.

 

Killen: Va?

 

Ja..sen får det fortsätta. Men måste ju helt klart sluta med kanelbulle o kaffe :p

typ hon skäms ihjäl...är påväg ut..eller hon sätter sig ner..han sätter sig bredvid..eller nåååt..haha!

 

men ja..slipa på det. helt klart nåt man göra nåt kul av :) o jag gör gärna det! skriv på!

Länk till kommentar
Share on other sites

Intressant! Jo, har haft svart med henne och sjalv funtat pa om hon e for galen o o-omtyckbar eller inte. Ska fundera dar.

 

Slutet ocksa, vet att det ar lite abrupt, gillade det nar jag skrev det, men har funderat pa att gora om det... inte saker hur bara, darfor jag vantat har pa kritik.

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...

Gillar det här manuset skarpt. Tjejen känns inte alls överdrivet galen, bara lite lagom :), vilket är perfekt.

 

Men precis som andra har påpekat har jag också lite svårt för slutet. Det slutar liksom lite för tvärt. Fyll ut med några repliker till så blir det nog en bra avslutning på en bra film. :)

 

Älskar förresten tjejens hysteriska monologer, de personifierar henne på ett bra sätt och är väldigt roliga. Brukar själv gå runt och prata sådär för mig själv, fast inte alls lika extremt...:)

 

Ha det bra!!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=maaac]Hallå! Jag tyckte helt klart om den! Gillar alla dessa..."snabba..snurrande" klipp..o speciellt den där...ta av sig hörlurarna..tyst...CD á la caféljud startar.

 

men jag har lite småsaker.

tjejen...jag vet inte..jag gillar inte henne. o skulle jag se henne på film så skulle jag bara vilja att hon skulle dö eller nåt..hehe..nä..inte dö..men ja du vet..försvinna. Alltså det är inte MYCKET som gör att jag ogillar henne...hon e jättesöt o lite sådär skruvat/bimoaktigt..ja...gullig. Men ja...bara typ..försök söta..gulla...till henne lite mer. vet inte vad jag menar riktigt..haha.menmen!

 

o sen slutet. jag tyckte det va kul slut...killen kommer in..man får reda på att det e hans syrra den där blondinen..men sen..ja...slutar det bara konstigt.

 

Slipa lite på slutet. Är just det där...med..."jag har länge tänkt att bjuda ut dig"..som känns helt fel bara. O det hon säger till honom högt.

 

Hade mer tänkt mig nåt i stil med.

 

Tjejen(off):Du är så söt, så snäll, så snygg-

Tjejen(on):-Jag hatar dig.

 

Caféljudet försvinner..precis som om man slår av en LP-spelare. Allt är tyst..känns som om alla tittar på tjejen.

 

Killen: Va?

 

Ja..sen får det fortsätta. Men måste ju helt klart sluta med kanelbulle o kaffe :p

typ hon skäms ihjäl...är påväg ut..eller hon sätter sig ner..han sätter sig bredvid..eller nåååt..haha!

 

men ja..slipa på det. helt klart nåt man göra nåt kul av :) o jag gör gärna det! skriv på![/citat]

jag visste inte ens att det gick att få in så där många punkter i ett inlägg...=)

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, det här var en intressant blandning java-bönor.

De interna monologerna för tankarna lite till Pi av Darren Aronofsky och det känns som att den borde (iaf stundtals) bli ganska hetsig (vilket är trevligt). Karaktärerna var okej förutom huvudkaraktären. Jag tyckte inte att hon var osannolik men jag gillade henne inte. Hon var så arg! :) Man får aldrig chansen att träffa den söta, rosa kaninen under det där monstret med taggar, klor och vassa tänder.

Det som var kaffedroppen för mig var väl att hon började sabotera blondinens vardag, hon var ju oskyldig (från min synvinkel). Jag tyckte inte att tjejen hade någon rätt att få killen, hon är ju så arg och otrevlig hela tiden, och sen går hon och häller kaffe på henne a la National Geographic vilket inte direkt fick mig att heja på hennes lag.

När blondinen pratar med killen blir hon väldigt hatisk mot henne, men hon känner ingen osäkerhet hos sig själv? Det hade nog fått mig att känna lite mer med henne. Överlag tror jag antingen självironi eller självreflektion skulle mildra hennes framtoning.

 

Sen, slutet, det kändes lite för hetsigt :). Vad tycker han om hennes pladdrande? Hon har ju inte sagt någonting tidigare. maaaaaaaaac hade fina åsikter på den fronten. Du skulle kunna avsluta med att han tänkte slå sig ner och fika innan han börjar jobba och erbjuder henne att slå sig ner eller nått sånt. Som det är nu känns det lite krystat.

 

Usch, nu har jag kommit med massa förslag, jag gillar inte själv när folk kommer med förslag, men there it is. Jag tror det kan bli en smågullig historia om man får chansen att tycka om tjejen lite mer (vilket en del här tydligen gjorde, men jag gillade henne inte).

Nu ska jag iväg leta urringningar att spilla kolsyrade drycker i (eftersom jag inte dricker kaffe, sen tror jag det är roligare med kolsyra än hett kaffe).

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för alla svar! Jag håller med mycket av kritiken och jag har faktriskt skrivit en nyare version där främst slutet fixas. Problemet var att min laptop blev snodd med den versionen och eftersom ingen visat intresse för att filma det här manuset sket jag i att skriva om den igen.

 

Huvudkaraktären rä svår. Har medvetet gjort henne galen och vriden och så, men också försökt att göra henne trovärdig och omtyckbar. Vet inte, kanske inte förstår mig på tjejer tillräckligt för att få det att funka. Men tyckte det var kul att skriva och tack för alla kommentarer!

 

Ha re bra/ Pandy

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...