Gå till innehåll

Humorgrupp i Sthlm


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej!

 

Det är en sak som jag tänkt på ett tag och det är att starta upp en humorgrupp. Problemet är bara att jag har en ganska konstig, mörk humor som ingen av mina filmpolare delar. Men så tänkte jag, det kanske finns andra därute med samma problem? :)

 

Om mig:

Jag älskar det löjliga, smarta och ibland surrealistiska med The Kids in The Hall, och jag fascineras av Peter Wahlbecks vansinne. Och det är givetvis något liknande jag själv vill syssla med. Absurt, smalt, kanske till och med otäckt, men alltid, alltid roligt.

 

Min tanke med detta är framför allt att ha roligt, kanske träffas 2 gånger i månaden för att skriva sketcher tillsammans, för att sedan filma det snabbt och spontant. Efter det får vi se, det kanske växer till något större?

 

Hör av dig om du är intresserad och berätta lite om dig själv.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Kids in the hall är fantastiskt kul. Gillar även Little Britain samt totalälskar George Carlin (människor utan humor måste älska honom). Dock så har jag nog ingen större talang vad gäller skriva humor, men kanske kan vara behjälplig på annat sätt. Har digert med erfarenhet från bakom kameran och även en del från framför.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, vad roligt med ett svar, det väntade jag mig inte :)

 

Det låter ju toppen, har du tillgång till utrustning? Nu går jag i och för sig händelserna i förväg men om det verkligen blir av kommer det behövas längre fram.

 

Jag har som sagt tänkt att vi ska träffas och skriva, så även om du inte har så himla mycket erfarenhet av att skriva humor så lär du säkert kunna bidra med något i själva skrivprocessen också, det räcker med att man har åsikter och idéer, sen diskuterar vi det och gör till sist en sketch av det.

 

Till viss del krävs det att folk lämnar sina egon därhemma, för även om någon skulle skriva merparten av en sketch så lär ingen utomstående få reda på det, förutom de i gruppen.

 

Jag har redan nu 3 idéer, vill bland annat göra en sketch av en knäpp liten sång som jag skrivit:

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har hyffsat komplett utrustning för att fota, brukar köra ihop med jbergman. Hojta till om du vill ha hjälp med något. Jag har en idé som bygger på sjuk/svart humor, som även herr Bergman drog på smilbanden åt :)

 

Strålande. Du kan ju skicka ett pm om du vill och dela med dig :)

 

Joru, jag vet vem du är faktiskt, känner också Bergman och han berättade att ni spelat in en film ihop.

 

Du skådespelar också förstår jag? Det är bra, kommer behövas skådespelare längre fram tror jag, nog inte alla som är med och skriver som känner sig trygga framför kameran.

 

Men för tillfället mailar jag mest med folk och känner efter vad de är för typer och hur pass intresserade de är, vad de har för tankar och så. Hoppas samla ihop ett gäng med starka personligheter som inser styrkan i att samarbeta.

 

Trevlig helg!

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej och välkommen! :)

 

Du, skicka mig ett pm och berätta lite mer om dig själv. Det vikigaste är ändå att man har idéer, har något att säga och vågar vara sig själv.

 

För det är många som skriver, men det känns som om de flesta gör det för att det verkar som en kul grej. Det ska det förstås vara, men samtidigt vill jag att sketcherna ska hålla hög klass och då krävs det ett och annat av oss som skriver.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hej igen. Ja, då var det dags för ett möte, då. Om alla som visat intresse kan närvara, så blir vi åtta stycken.

 

Dag: Fredag, 6/1.

 

Vi träffas kl 18 på Mest Bar på Götgatan.

 

Tunnelbana: Medborgarplatsen, uppgång Björns trädgård.

 

Har ni några frågor är ni välkomna att höra av er på tfn: 076 109 1319

 

Hoppas vi ses!

 

Mvh,

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Igårkväll träffades 4 personer och bollade tankar och idéer, ska ses igen om cirka 2 veckor, tänkte vi, och ta vid där vi slutade, prata lite mera och lära känna varandra lite bättre, och se om vi vill samma saker och om vi kan samarbeta tillsammans.

 

Men det finns fortfarande plats för fler, så hör av dig till mig om du är intresserad av att göra oss sällskap.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tja!

 

Vi pratade i 3 timmar och fick mycket mer diskuterat denna gång, konkreta förslag på genomförliga sketcher, målet för i år blir att filma minst två och skapa en youtubekanal.

 

Diskussionen har dessutom flyttats till facebook, jag har gjort en grupp där och tanken är att vi ska brainstorma tills vi ses nästa gång, cirka 2 veckor, så adda mig så lägger jag till dig i gruppen. Hörs!

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...