Gå till innehåll

Undersöka delen av scenen


Lucio Fulci

Recommended Posts

Tjenare!

 

Om jag filmar en scen först i (Mastershot) och sedan när jag är klar då ska jag filma vissa delar av scenen i olika vinkar. Nu, gör dom så i riktiga filmer att regissören låter skådisarna att kolla eller undersöka på den delen av scenen som dom ska ta om i en annan vinkel så att deras ställning och rörelser kan vara något motsvarande föregående vinkel/vinklar osv osv.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är nog upp till regissör, fotograf, regiass, scriptan m fl att kolla upp det. Man får ju repetera också så att de lär sig att upprepa rörelser flera gånger. Om det är en komplicerad scen så kan man behöva använda flera kameror samtidigt istället. En del mindre missar går att släta över i klippningen men räkna inte med det...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag väljer hellre att repetera och göra klart för de flesta rörelser och ställningar och ser till att jag som regissör vet hur de skall stå före mastershoten. Mindre rörelser ser jag till att se hur de gör i mastershotens olika tagningar och försöker få in dem på samma ställe i halvbilderna och närbilderna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...