Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kameratrubbel!

Besatt medlem RobinsTastes avatar
    Reg.datum
    feb 2011

Inlägg Kameratrubbel!

Tja! Jag "arbetar" för ett mindre "produktionsföretag" i Halmstad. Vi är egentligen bara tre polare som diggar filmer.

Vi skrev ett längre manus om en splatterkomedi som vi ville göra. På skoj började jag söka skådisar. Nu har vi en stor mängd skådisar och ett problem!

Kamerautrustningen är billig som f-n. Rena skitkameran! Vi kan låna från en skola, men vi vet att den utrustningen kan vara utlånad ett flertal gånger. Då detta är ett fritidsprojekt med egen budget, tror jag att vi tagit vatten över huvudet.

Ingen av oss har jobb och urusel ekonomi. Ska vi hålla oss till skitkameran, eller hur gör vi? Tips o ideer tack!
    Nu kör vi!

Besatt medlem StenRs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

Går det inte att boka kameran på skolan? Ni kan ju fråga Film i Halland också:
    Film i Halland
    StenR (Canon XC10/550D+ML/50D+MLRAW, Shoot35-rigg, Rode boom, NTG-2, Zoom H1, Steadicam Merlin, Steadicam Jr, Hague dolly, Adobe CC, Filmconvert, Neat Video, Magic Bullet, StoryboardQuick, ProductionMinds)
    http://www.stenrosendahl.com
    “It always seems impossible until it’s done.” - Nelson Mandela

Besatt medlem Mattihps avatar
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Bildmedvetenhet och god planering går före kamerakvalitet, särskilt i er genre.
    ---------
    Redigering, skripta, foto, regi- pref. ordning
    Högskolan Dalarna: MP - Rörlig Bild: Fil.kand: 21/1 2011

Kamera: Canon EOS 550D | EF-S 18-55/3,5-5,6 IS | EF 50/1,8 II | M42 Astron 28mm/2.8 | 3x Transcend 16gb SDHC Class 10 | Ljud: Zoom H4N | Transcend 8gb SDHC Class 10 | Röde NTG-2 Shotgun mic | Röde Blimp
    Stativ: Velbon C-600
    Redigering: Final Cut Studio 2
    Ljudredigering: Cubase LE 5

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2011

Standard

Söka bidrag?

Besatt medlem RobinsTastes avatar
    Reg.datum
    feb 2011

Standard