Gå till innehåll

3D som liknar Stop Motion


malsum

Recommended Posts

Någon som har tips på TV-serier eller filmer som är 3Danimerade, fast där stilen påminner om "analog" animation, typ stop motion, lera, dockor, mm?

 

Jag håller på att utveckla en animerad TV-serie för barn och har nu under hösten utvecklingsstöd för att ta fram allt det kreativa materialet.

Våra karaktärer är utvecklade och världen under uppbyggnad, men vi behöver allt inspirationsmaterial vi kan komma över för att tweaka "looken" dit vi vill ha den...

 

Tackar på förhand :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Är inte Timmy Lamm stop motionanimerad? Det är ju Aardman Animations som b.l.a. står bakom Fåret Shaun och Wallace& Gromit.

 

Källa:Timmy Time - Wikipedia, the free encyclopedia

 

Jo, det är samma produktionsbolag, men om du tittar på programmet så ser du att miljöerna är helt annorlunda. Jag har fått intrycket att den har stop-motion-karaktär, men att den är gjort på dator. Det är ju trots allt väldigt dyrt att producera stop-motion. Och figurerna hoppar upp i luften i t ex inledningen, något som är lite svårlöst i stopmotion. Säkert vet jag ju inte, men jag gör vad jag tycker är en kvalificerad gissning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det är samma produktionsbolag, men om du tittar på programmet så ser du att miljöerna är helt annorlunda. Jag har fått intrycket att den har stop-motion-karaktär, men att den är gjort på dator. Det är ju trots allt väldigt dyrt att producera stop-motion. Och figurerna hoppar upp i luften i t ex inledningen, något som är lite svårlöst i stopmotion. Säkert vet jag ju inte, men jag gör vad jag tycker är en kvalificerad gissning.

 

Jag hade uppenbarligen fel. Jackie Cockle Talks Timmy Time | Stop Motion Animation

Timmy Lamm är stop motion animerad. Vilket jobb de har lagt ner på att få den att se datoranimerad ut :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med. Meindbender grabbarna är riktigt grymma. Kolla alla deras filmer. Dom har precis den stilen.

http://www.meindbender.com/#/works/

Jag har fått en hel del hjälp av Michael från meindbender till mina animationer. Han är riktigt duktig.

Säg till om du behöver en extra 3D generalist. hoppar gärna på ett sånt projekt. Låter skitkul :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...