Gå till innehåll

Livet efter filmskolan i Sydney


david-

Recommended Posts

Nu kanske folk tycker jag är onödig som startar ny tråd men jag vill använda den här tråden var att enbart få rena kommentarer från folk som studerat på filmskolan i Sydney.

 

Funderar på att söka skola nu och att sticka till Sydney är ett hett alternativ, men jag vill gärna veta av er som gått där om ni kan berätta exakt hur pass bra hjälp man får att komma in i proffslivet efter den skolan.

 

Efter många undervisningar och bloggar på internet så har jag förstått att om man ska gå i en skola så ska man utnyttja den allra mest för att få ett större och bättre kontaktnät, då att lära sig tekniker och program går nästintill lika bra på internet nu för tiden.

 

Så kan man nästan säga att man är garanterad projekt och jobb efter skolan? (Det krävs ju givetvis att man är brinnande och satsar stenhårt själv men det är inget jag kommer sakna hos mig själv)

Jag vet att dom jag pratat med som gått på DI i stockholm har berättat att du är i princip garanterad ett bra jobb efter examen i den skolan, och eftersom chansen att jag kommer in där är mindre då de tar ut typ 4 av 200 så undrar jag om Sydney hjälper en lika mycket.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...