Gå till innehåll

AE Motion tracking i stillbilder....


GatoRojo

Recommended Posts

Jag är en hyffsat avancerad nybörjare av AE, men eftersom det var ett tag sedan jag körde programmet, och eftersom datorn är paj! måste jag istället fråga er.

 

Jag har tagit en serie stillbilder (frihand) som jag skall använda i Wings Platinum som är ett bildspelsprogram. Dessa stillbilder skall sättas ihop till en sekvens, så att det blir som en kort film. Inget svårt alltså.

 

Men.

 

Eftersom jag tagit bilderna på frihand är de lite skakiga. Det är svårt att ta 50 bilder för hand utan att röra sig. Ett stativ var inget alternativ.

 

Jag behöver alltså ladda dessa jpeg-bilder i sekvens i AE. Stabilisera dem med motion tracking, och sedan exportera dem som jpeg-sekvens.

 

Ser ni några problem? Det är väl ingen skillnad att motion tracka om man kör film eller en jpeg-sekvens. Och det är väl inga problem med att exportera som jpeg-sekvens (även om jag läsa att det finns en bug som gör att man måste trixa lite vid exporten).

 

Problem?

 

John

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...