Gå till innehåll

Film med minderåriga skådespelare


Reshagen

Recommended Posts

Hej. Det här är mitt första inlägg i det här forumet, så jag är inte helt säker på att jag postar

det i rätt kategori. I alla fall...

 

Jag försöker starta upp ett skräckfilmsprojekt på min skola där jag skriver, klipper och regisserar.

Vi kommer att befinna oss i skolan under hela projektet, och karaktärerna är i åldern 15-16.

Lyckligtvis så är skolan vi ska spela in i ett högstadium, vilket betyder att jag kan plocka alla

skådespelare bland eleverna som går där. Det jag funderar över och som jag hoppas på att ni kan

besvara, är ifall jag måste be dem om intyg hemifrån för att få ta med dem i filmen. De är emellan 14-16.

 

Är väldigt tacksam för eventuella svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det beror ju på hur det ska visas.. Menar du eventuella människor i bakgrunden eller huvudaktörerna så att säga?

 

Sålänge man inte medvetet förnedrar en människa på något sätt så spelar det nog ingen större roll.. Sascha Baron Cohen frågar ju ingen om de vill vara med i Bruno eller Borat...

Länk till kommentar
Share on other sites

Beroende på slutresultatet hade jag väl tänkt skicka in filmen till diverse mindre amatörfestivaler.

Både de i bakgrunden och huvudaktörerna är minderåriga och x antal av dem ska dö. Värt att nämna

är kanske att en av dem blir kvävd av sin pojkväns tarmar och sina egna spyor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha; det låter minnesvärt.

 

Jag vet inte. Men sålänge du inte förväntar dig tjäna några pengar på det (antar jag) tycker jag människor borde vara schyssta helt enkelt.

 

Kanske sätta upp lappar eller skyltar eller liknande runt om inspelningsplatsen åtminstone så folk vet vad de går in på (har du tur blir det inte lika mycket oönskat ljud då heller). Visa helt enkelt respekt och filma inte de som inte vill bli filmade; då borde det inte bli några problem. Förutom med specialeffekterna, de låter jobbiga...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...
Gäst Hackspett

Hur har det gått med filmprojektet och effekterna? Blev det så vidrigt som det låter?

 

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2.1 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

 

Spamlänk till dejtingsida borttagen.

 

Mvh Voodoo Film forum

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...