Gå till innehåll

Studera utomlands eller i Sverige?


Elin37

Recommended Posts

Jag är intresserad av både film och foto och skulle gärna vilja utbilda mig vidare i dessa kategorier.

Jag tog studenten nu i våras och funderar på att börja plugga vidare 2013.

 

Jag funderar på om det är värt att åka ner till Australien och plugga Diploma for Screen and Media på Sydney Film School och behöva ta ut CSN lån och skuldsätta sig på flera hundra tusen eller om det är mer värt att läsa Film- och TV-produktion på Högskolan i Dalarna. Jag har alltid velat arbeta internationellt och lära mig engelska flytande och genom att plugga i Sydney blir det mer möjligt. Men den utbildningen är grundläggande och om jag sedan vill utbilda mig ytterligare på t.ex DI eller National Film and Television School måste jag trolla fram ytterligare hundra tusen eftersom jag inte får ta mer CSN lån?

 

Är det någon som har erfarenhet av båda eller en av utbildningar och skulle kunna ge mig råd?

 

Take Care / Elin

Länk till kommentar
Share on other sites

Plugga på Dalarna först, om du kommer in med de "nya antagningskraven". Där får du en grund som är skitbra. Sedan kan du dra till en renommerad diplomsutbildning utomlands, skrapa ihop betygen och gör en portfolio. Voila. Nä, det kanske inte är så enkelt som det låter, men i grunden är det inte helt tokig idé, där du kombinerar både engelskan, samt en gedigen utbildning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...