Gå till innehåll

Dela med er av era musikvideoproduktioner!


sandrahink

Recommended Posts

Hej på er!

Jag har lite planer på att starta eget företag och göra musikvideos o.s.v. Och nu är jag lite nyfiken på hur ni har gått till väga. Så som hur mycket det kostade att producera den samt hur lång tid det tog =) Och länka gärna så man får se på slutresultatet =)

 

// Sandra

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag har nyss startat ett företag där jag gör musikvideos, kortfilmer och post production som färgkorrigering, vfx och redigering.

 

Har en Canon 550D som jag filmar med och det är egentligen allt som behövs, plus kreativitet. Min musikvideo jag jobbar med nu kommer vara relativt professionell men ändå vara lågbudget. Ingen budget allt rättare sagt.

Hitta rätt tid på dygnet, med solen på rätt ställe, hitta gratis schyssta ställen så kan man göra mycket utan att lägga ut extrapengar på det.

 

Kan länka filmen sen när den är klar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej på er!

Jag har lite planer på att starta eget företag och göra musikvideos o.s.v. Och nu är jag lite nyfiken på hur ni har gått till väga. Så som hur mycket det kostade att producera den samt hur lång tid det tog =) Och länka gärna så man får se på slutresultatet =)

 

// Sandra

 

Hej Sandra

 

För ett år sen gjorde jag och en vän en musikvideo med relativt låg budget (ca 10 000kr) för att se vad vi kunde göra effektmässigt. Filmen har ingen story direkt men vi lärde oss otroligt mycket av att bara lägga upp en större produktion. Först kontaktade vi artisten Ronald Jenkee's som jobbar med att göra remixes på olika låtar och efter att ha fått hans godkännande så började vi producera musikvideon som för övrigt var en skolprudktion i tvåan.

 

Först la vi upp lite av en story ändå, gjorde karaktärer och sen började vi med den tekniska delen som involverade att hyra massa utrustning, ljussättning och dolly-shots etc. Filmen blev väl inget mästerverk med det var otroligt nyttigt att spela in för man förstår hur galet mycket kraft filmskapande tar.

 

Filmen ligger endast ute på skolans hemsida och du hittar den här > Webbspelare > Musikvideo > HALLOWEEN THEME REMIX - RONALD JENKEES

 

/Mvh Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...