Gå till innehåll

Panasonic DVX100A


Pear

Recommended Posts

Hej!

Måste kolla lite med er som kan kamera och kamerateknik, jag fotar mest stillbilder, men då och då video såsom korta nyhetsinslag mm.

Har bytt kamera mot en begangnad Panasonic DVX100A.

Vad jag ser finns inte så mycket inställningar att välja på kameran.

Den står nu i SP 50P samt i bildläget Squeeze för att få 16:9

 

Nu till saken

Var ute och filmade idag lite korta sekvenser (Körde på auto) för ett snabbjobb för SVT lokalnyheterna samt sporten.

Jag häpnade vilken dålig bild det blev på TV utsändningen inget sting eller skärpa allt i bilden, blaskig bild.

Vad är det som är galet?

 

Någon som har koll på dessa kameror!

 

Kan vilka minidv kasetter fabrikat+kvalitet vara att det blir dålig bild?

 

Peter

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...

Jag har en Dvx100b, och jag tycker den presterar bättre i 4:3.

Finns det verkligen 50p läge, eller är det 50i? Sen är autoläget inte alls bra i kameran, det tar ett tag att lära sig att använda den rätt och då blir, enligt mig, bilden ruskigt trevlig.

På kamerans baksida, till vänster sitter ett hjul där du ställer in "scene file", om du går in i menyn kan du gå in och ställa allt till/nära noll och progressive till 25p. sen kan du såklart leka runt lite med master ped (kontrast) color temprature (vitbalans) och de olika cinestyle-lägena.

kolla i sökaren när du ställer in slutartid/bländaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...