Gå till innehåll

Färgkorrigering - Workflow


david-

Recommended Posts

En sak som förstör allt är att om man nu gör såhär att man klipper klart allt i Premiere. Kopierar sekvensen från Premiere och klistrar in i AE. Då får man ju all redigering och sånt i rätt ording och man kan kan färgkorrigera varje klipp var för sig. MEN, om man däremot har färgkorrigerat allt klart och skickar till sin arbetsgivare som i sin tur säger att han vill ändra några saker i redigeringen så måste man ju tillbaka till Premiere, klippa om, återigen kopiera sekvensen och klistra in i AE på nytt och göra om all färgkorrigering. Det flyter inte på bra... Någon som rekommenderar något annat sätt?

 

Främsta anledning till att jag färgkorrigerar i AE är pågrund av effekten Remove Grain som är absolut nödvändig enligt mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Be din arbetsgivare titta innan gradingen...

2. Skaffa NeatVideo till Premiere. Till och med CUDA accelererad och är mycket bättre än After Effects original remove grain (KOLLA jag var negativ om Adobe!)

 

Självklart kan man be honom göra det men menar det generella problemet då det ofta kan uppstå situationer att man råkar se en grej man vill gå tillbaka och ändra även fast man gradat.

Har inte hört om NeatVideo tidigare faktiskt men det ser bra ut. Ska kolla upp mer om det idag. Tack så mycket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ett problem med sånt workflow... Ännu värre för VFX när man jobbar som f*n med en scen och så säger klipparen... "Du, jag behöver 25 frames till på klippet du just Rotoscopat i en vecka...".

 

Undrar om det finns nått script för det också...

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
Det är perfekta workflows för AE Script:

 

Magnum – The Edit Detector

 

Get-Sh*t-Done

 

Create Trimmed Adjustment Layer

 

//M

 

Väcker liv i den här då jag gått över till att grada i Premiere (pågrund av RGB Paraden och Vectroscope).

Finns det liknande script till Premiere som ni kan nämna såhär på rak arm? Har googlat lite men inte hittat något som verkar fungera på samma sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...