Gå till innehåll

AIRport Macbook pro


roppe

Recommended Posts

Jag har problem med min airport (Macbook pro). Thomson dsl vit box med TV-tjänster etc... Bytt hårddisk och laddat min gamla OS-programvara. Allt tycktes fungera tills jag ville ansluta mig till "Airporten". Diagnosen hittade Telia gateway. Jag pekade på parametern för nämnd gateway. Nu krävs det ett lösenord pga. att nätet är skyddat (info från datorn). Supporten på Telia visar mig på hur jag skall hitta "lösen" som sitter på undersidan av "DSL-boxen". Jag provar och provar allt som kan tänkas vara rätt lösen, men ingen lycka. DSL-boxen ligger på bordet framför mig, så avståndet kan man eliminera. Supporten på TELIA ändrar så lösen på boxen till mitt namn och ett nummer för att göra saken enklare. Hjälper inte :( Jag får tipset att köpa nytt OS. Jag har köpt den senaste versionen av Mac OSX Snow Leopard och laddat in dito. Å hej Å hå va mycket grejor det kom in, men tyvärr, mitt problem kvarstår. Supporten TELIA igen, men tyvärr så räckte inte supporten till, det blev till ett erkännande att de inte kunde lösa mitt problem. Jag förstår killen från TELIA för det kan ju vara ett fel som sitter på min sida, datorn alltså?

 

Någon som vet eller känner igen problemet? Kan "Airporten" plötsligt bara sluta att fungera, trots att datorn hittar DSL-boxen och frågar efter "PSW"? Det tar kanske 5-10 sekunder innan programvaran hittar porten, men som sagt var "DSL-boxen hittas och kan väljas, ingen skuggad parameter.

 

Kopplar jag datorn via kablage till DSL-boxen, då får jag uppkoppling utan problem. Men en bärbar dator vill man ju ha funktionellt duglig för att göra namnet Bärbar rättvis.

 

Ensam är stark säger ordstävet, men jag både tvivlar och känner inte för detta gamla ordspråk just nu. :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Problemet löst. Blandade bokstäver små och stora. Ett stort "D" såg ut som en nolla eller eller ett "O", jag provade alla alternativen och vips så satt det vid 2:a försöket. Känsliga datorer ha ha ha. :)

Ha en fortsatt fin sommar. Tack till alla här inne, ett kanon-forum är vad ni är.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Med introduktionen av Intel-baserade MacBook Pro i januari 2006 började Apple för att använda en vanlig PCI Express Mini Card. Den särskilda märke och modell av kortet har förändrats under åren, i början av modellerna var det Atheros varumärke, men sedan slutet av 2008 de har Broadcom kort. Denna skillnad är mest av intresse för dem som köra andra operativsystem såsom Linux på MacBook-datorer, som olika kort one tree hill dvds kräver olika drivrutiner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...