Gå till innehåll

Var laddar man bäst upp film, kostnadsfritt?


bengt20700

Recommended Posts

GÅ DIREKT TILL SVAREN LÄNGST NER, texten här är gammal.

 

 

Via Pinnacle blir det bara en liten bild när man laddar hem, skitkass.

Via Ulead blir det en kanonstor och bra upplösning på filmen, gratis, men bara i 3 dagar.

 

Frågan är om det finns något annat gratisprogram med bra skärpa som man kan ladda upp sin kortfilm på??

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag inte förstår är vad Pinnacle kommer in i bilden? Speciellt inte för hemladdning av film!

 

Ladda upp: (t.ex.) Internet explorer eller annan webbläsare, eller en ftp-klient

Ladda hem: (t.ex.) Internet explorer eller annan webbläsare, eller en ftp-klient

 

Att skapa filmerna innan de laddas upp behöver du annat program till, likaså att titta på filmerna du har laddat hem...

 

Så vad menar du egentligen?

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Får förklara mig bättre märker jag.

Att ladda upp kan ju ske på många sätt, Sprocket är ett ex. men där har alla tillgång att se filmen. Jag tänker mer smalt, dvs att jag laddar upp filmen till en webbadress som jag sedan hänvisar mina vänner till.

 

I Pinnacle Studio 8 kan man efter renderingen ladda upp via Shareware (tror jag det heter) då hamnar filmen på Pinnacles egna videofilmsida för visning till dem som fått webbadressen dit = nu till skott, denna videofilmsida har en liten ruta, stl 7x7 cm samt med en mycket tråkig upplösning så bilden "flyter".

 

I Ulead VideoStudio 8 kan man likaså efter rendering ladda upp filmen till Uleads videofilmsida för visning till dem som fått webbadressen dit. Ulead filmvideosida har en helt annorlunda bildstorlek, den har fyra olika stl och den största är full screen med kanonbra och tydlig skärpa, kruxet är bara att denna gratissida visar min film i endast 3 dagar sen tar de bort den, alternativet är givetvis att betala för en längre tid, ca 400:-/år.

 

Alltså finns det någon liknande sida där man kan visa sin film utan kostnad och med bra skärpa och vettig storlek på bilden samt lite mer privat med specifik adress ??

Länk till kommentar
Share on other sites

Men är det inte enklast att skaffa ett konto på något gratis webbhotell (som du har fått svar på tidigare om jag kommer ihåg rätt), och där ladda upp sina filmer. Sedan ger du ut länken till dina nära och kära, men har ingen länk dit på annat sätt.

 

Då kan du ju lägga upp filmerna i vilket format och vilken upplösning du vill...

 

Kruxet kan vara att vissa gratisställen inte tillåter att man länkar direkt till filer utan att man måste ha en sida som länkar till filerna (även om detta går att gå runt).

 

Annars är mitt tips att lägga lite pengar på det hela och skaffa ett webbhotell som man själv sköter som man vill, om man vill. Det behöver inte kosta så himla mycket. Man får oftast betydligt mer diskutrymme och slipper (som sagt) alla möjliga konstiga restriktioner...

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret, jag har ett webbhotell på spray.se och har fått reda på att kan laddas upp filmer där som ligger kvar så länge jag själv vill. Jag skall träna på detta så får jag se om bildkvalitén blir bättre än på Uleads sida. Kruxet är bara att om jag redigerar i något annat program som Pinnacle el.dyl. och sedan skall föra över dem till Ulead för att använda deras visningssida, så accepteras inte filformatet som måste vara "wmv" (windows media video). Frågan är hur får jag en avi-fil att bli en wmv-fil?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=bengt20700]Tack för svaret, jag har ett webbhotell på spray.se och har fått reda på att kan laddas upp filmer där som ligger kvar så länge jag själv vill. Jag skall träna på detta så får jag se om bildkvalitén blir bättre än på Uleads sida. Kruxet är bara att om jag redigerar i något annat program som Pinnacle el.dyl. och sedan skall föra över dem till Ulead för att använda deras visningssida, så accepteras inte filformatet som måste vara "wmv" (windows media video). Frågan är hur får jag en avi-fil att bli en wmv-fil?[/citat]

Genom att använda Windows Media Encoder 9 om inte annat -> http://download.microsoft.com/download/9/1/d/91d9f54d-3104-439c-85cf-de3dd4dd230b/WMEncoder.exe

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

[citat=ressigören]Kolla http://www.yousendit.com/ eller http://www.rapidshare.de/.[/citat]

 

TACK ressigören! Har testat båda, yousend.com verkar lite enklare, medan rapidshare.de är lite krångligare för tittaren att klicka fram. Det positiva är att de tar mer MB/Kb än neptune och filmen får ligga upp betydligt längre.

 

Är det någon som har en tredje variant att sända film genom, än dessa tre: neptune / yousend / rapidshare ?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Hej. jag har gjort en film och kommer nog göra mer filmer lite senare på sommaren med kompisar. men jag undrar bara hur man lägger upp sin film här på voodoofilm.org . allså laddar upp den.

 

är tacksam för svar

Länk till kommentar
Share on other sites

woxaz]Fel forum tycker jag!

 

Men gör som ingebo säger! Tänk på att sprocket bara tar emot .mpg-formatet

 

 

 

Å va innebär mpg-formatet. hur som helst funakr de inte å ladda upp mina filmer på sprocket. nnå som vet nån mer sida som är gratis???

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Nu är det ursprungsfrågan från mig igen som gäller.

Förutom de två tidigare som det tipsades om, har det kommit upp en ny "kanal" att sända sin film genom och dessutom kunna ta betalt om jag fattat det rätt. Testade och sände upp en kort film men problemet är att nu hittar jag inte filmen på nätet.....

Jag använde Google nya filmdistrubitionskanal. Här kommer länken https://upload.video.google.com/.

Är det någon som fattar var man hittar sin film? Min film heter "Örnvik Race Cup", om nu någon kan hitta den så är jag tacksam, och på vilken webadress hittades den?

Väntar med spänning. /Bengt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej. Jag skall skriva direkt till Google och fråga hur de tänkt sig.

Bästa svar får man ju om man tar "tjuren i hornen" direkt, sägs det.

Kolla denna länken med jämna mellanrum, så fort svar kommer skriver jag in det här. Kolla även min filmsida genom att klicka på båten, så fort jag fått ihop det riktigt skall en film kunna köras där vid ditt klick. Håll ut!

/Bengt.

 

2005-07-16: About Google Video

 

Google Video Help Thank you.

 

Your message has been submitted to Google Video Support. If you have any additional questions, you may want to visit the Google Video FAQ.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Nu har jag fått svar från Google.se.

Den film jag laddat upp via Google ger en mindre visningsyta, lägre kb och därmed också en sämre kvalité än uppladdning via SendIt. Det tar ett tag innan filmen "godkänns", då man får vänta några dagar, men sen sitter den där.

 

Gå upp på min filmsida och klicka på styrpulpetbåten, därefter klicka på download och välj om filen skall sparas eller öppnas direkt. Filmen har ingen direkt handling utan är bara lite racing på havet i knappt 2 minuter. Testen avser ju kvalitén, inget annat. Ha en trevlig båtfärd. Skriv gärna en kort rad i Gästboken hur ni upplevde båtturen, kändes vågstötarna, blev ni blöta?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

[citat=bengt20700][citat=ressigören]Kolla http://www.yousendit.com/ eller http://www.rapidshare.de/.[/citat]

 

TACK ressigören! Har testat båda, yousend.com verkar lite enklare, medan rapidshare.de är lite krångligare för tittaren att klicka fram. Det positiva är att de tar mer MB/Kb än neptune och filmen får ligga upp betydligt längre.

 

Är det någon som har en tredje variant att sända film genom, än dessa tre: neptune / yousend / rapidshare ?[/citat]

 

Jag har använt quickdump och den funkar riktigt bra vad jag märkt.

 

http://www.quickdump.com/

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...