Gå till innehåll

metoden för att undvika göra så lite fel som möjligt


Lucio Fulci

Recommended Posts

Om jag fick ett manus till en 10 minuter lång dialog scen vilket innebär att jag kommer att ha mycket att säga, då är det första jag skulle göra är att komma i håg manuset utantill 100% och det är utan tvekan att jag måste göra det. Men mitt problem är när det gäller kroppsrörelserna. Jag måste då hitta kroppsrörelser som passar det jag ska säga, och eftersom jag har mycket att säga då betyder att jag måste komma i håg massa kroppsrörelser. Jag vet att jag måste träna på kroppsrörelserna men inte komma i håg dom 100%, (så hur kan jag undvika att under filmningen göra så lite fel på kroppsrörelserna som möjligt?)

 

 

för att jag kommer automatiskt göra fel på kroppsrörelserna, efter som sagt jag har inte tränat på kroppsrörelserna 100%

 

 

Jag vet att det finns två olika kroppsrörelserna, kropps rörelser som regisören ber skådisen att göra som att någon stans i scenen göra någonting specielt. Och det andra typen av kroppsrörelsen är ner skådisen använder kroppen och mest händerna för att uttrycka det man säger, och det är typen av rörelser jag menar.

 

Tack för svaren

 

ALI

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kanske är lite uppenbart, men agera naturligt, granska dig lite i hur du rör dig i verkligheten under vissa situationer, sedan om du är en tex. aggressiv person i filmen så stärker du rörelsemönstret mot den känslan. Liksom, om man tänker för mycket hur man agerar, gör många omtagningar osv, då kan det inte bli naturligt, utan då har du uppnått ett inövat mönster och skådespelandet handlar ju om att uttrycka sig naturligt. Agera efter hur du agerar, helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...