Gå till innehåll

Mjuk Dolly räls?


TheMajk

Recommended Posts

Hej alla.

 

Mitt första inlägg får bli en fråga i ett litet projekt jag håller på med. Som så många andra nybörjare så vill jag hellre bygga en egen Dolly, och som så många andra så har jag tänkt 'PVC räls'....

 

MEN! Så såg jag den här videon;

(och rälsen ifråga: K-Flex )

 

Min fråga blir således, är det någon som har några tips om vart man börjar leta efter någon liknande typ av solid gummislang som ändå är någorlunda formbar?

 

tack på förhand.

 

// m.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej alla.

 

Mitt första inlägg får bli en fråga i ett litet projekt jag håller på med. Som så många andra nybörjare så vill jag hellre bygga en egen Dolly, och som så många andra så har jag tänkt 'PVC räls'....

 

MEN! Så såg jag den här videon;

 

 

(och rälsen ifråga: K-Flex )

 

Min fråga blir således, är det någon som har några tips om vart man börjar leta efter någon liknande typ av solid gummislang som ändå är någorlunda formbar?

 

tack på förhand.

 

// m.

 

En VVS-butik?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det bästa är att säga att man ÄR en komplett idiot inom ämnet och förklara att du håller på med en filminspelning. Det gjorde jag igår när jag var inne i en sybehörsbutik för skaffa prylar, som jag inte kunde namnet på, till en greenscreen.

 

Med lite tur så har dom internet i butiken, om du då har länken till filmen på nätet så kan du ju bara säga att du skulle vilja ha något likande "gummirör" som i filmen. Lycka till:-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har också letat efter nåt liknande, är det ingen som har nåt bra tips? I mitt fall behöver slangen inte hålla för att sitta på dollyn. Jag kan gå bredvid.

Vill gärna att den ska vara lättarbetad som på videon i första inlägget

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...

nu utgår jag från att det är en dolly med minst 1 person på, i detta fall så är slang och annan mjukt material värdelöst som räls, vid en åkning vill man ha en så solid och balanserad åkning som det bara går och det får man inte om underlaget är mjukt och ännu mindre om rälsen är mjuk, gå in på GFs hemsida och kolla deras Pipor och gör liknande, det är inte svårt att bocka rör i metall om man vill ha kurvad räls, och är det raka pipor man vill ha då är det ju ennu enklare=)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...