Gå till innehåll

Manus att filma i Stockholm i höst?


Mattihp

Recommended Posts

Jag har ett kortfilmsmanus som heter Roulette (arbetstitel) som skulle bli ca 10min lång. Genren är Drama/thriller i noirstil. Få skådisar och inspelningsplatserna går i princip att hitta i Solna. Har fått bra respons på berättelsen och twisten på slutet verkar gå hem. Manus tar ca 10min att läsa. Problemet är väl att jag har skrivit den för att jag vill regissera själv så jag behöver någon som vill hjälpa till att dra producentlasset, foto, redigering osv. Ambitionen med projektet är att göra en galet snygg och dramatisk film att ha på showreelen/hemsidan samt att få med den på några festivaler. Jag tror också att det är möjligt att få loss lite stöd från någon aktör om vi lyckas snickra ihop en seriös projektpresentation men om inte stödet infinner sig vill jag filma ändå och i det läget är jag givetvis beredd att hosta upp 50% av budget (läs då låg budget). Jag har tillsammans med en tecknare storyboardat upp en sekvens ur berättelsen och klippt ihop till en animatic för att visa mitt bildtänk. Jag visar gärna upp den om du vill snacka om saken över en kaffe? Givetvis får du läsa manus först om du vill?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...