Gå till innehåll

filmskola i nacka


mvincent

Recommended Posts

Ja, gick ut i somras. Kan svara på frågor om du vill veta något.

 

ok... jag har några frågor.

 

1. bodde du redan i nacka området? (om inte, hjälpte dom dig med boende?)

2. hur mycket lärde du dig på en skala från 1/10?

3. vad tyckte du om skolmiljön?

4. vad tyckte du om lärarna?

5. fick ni göra fria projekt eller var det mest efter mallar?

6. vilka program arbetade ni med?

 

det var i princip alla frågor :)

 

-MVincent

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Nej, jag bor i innerstan så jag tog tuben till slussen och sedan buss 443 till skolan. Vet inte om skolan hjälper till med boende, men är tveksam. Du får nog kontakta dem och fråga.

2. Hur mycket man lär sig där är en fråga om hur mycket driv man har själv. En skala känns inte som den gör så mycket rättvisa eftersom det är väldigt personligt, men om du måste ha en så är det nog en 6-7/10. Ska jag vara ärlig så lärde jag mig mest av att arbeta själv och med kompisar. Själva lektionerna var väl ok. Det finns bra "verktyg" att arbeta med.

3. Skolmiljö, menar du omgivningen eller själva atmosfären i skolan? Atmosfären var väldigt slapp, lite väl slapp för min egen smak.

4. Det är väldigt skiftande kvalité på lärarna. Många var schyssta men kanske inte så kompetenta som man önskade, speciellt vissa av karaktärsämneslärarna.

5. Väljer du inriktningen film, som jag gjorde, så är det olika filmprojekt man gör. Själva mallen man måste följa är t.ex kortfilm eller dokumentärfilm, men då har man total frihet att göra vad man vill inom det.

6. Vanligaste redigeringsprogrammet är adobe premiere, men de har även avid på datorerna. After effects finns också.

Kan summera lite kort att jag hade 3 grymt roliga år på mediagymnasiet även om jag kanske låter lite negativ :)

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Nej, jag bor i innerstan så jag tog tuben till slussen och sedan buss 443 till skolan. Vet inte om skolan hjälper till med boende, men är tveksam. Du får nog kontakta dem och fråga.

2. Hur mycket man lär sig där är en fråga om hur mycket driv man har själv. En skala känns inte som den gör så mycket rättvisa eftersom det är väldigt personligt, men om du måste ha en så är det nog en 6-7/10. Ska jag vara ärlig så lärde jag mig mest av att arbeta själv och med kompisar. Själva lektionerna var väl ok. Det finns bra "verktyg" att arbeta med.

3. Skolmiljö, menar du omgivningen eller själva atmosfären i skolan? Atmosfären var väldigt slapp, lite väl slapp för min egen smak.

4. Det är väldigt skiftande kvalité på lärarna. Många var schyssta men kanske inte så kompetenta som man önskade, speciellt vissa av karaktärsämneslärarna.

5. Väljer du inriktningen film, som jag gjorde, så är det olika filmprojekt man gör. Själva mallen man måste följa är t.ex kortfilm eller dokumentärfilm, men då har man total frihet att göra vad man vill inom det.

6. Vanligaste redigeringsprogrammet är adobe premiere, men de har även avid på datorerna. After effects finns också.

Kan summera lite kort att jag hade 3 grymt roliga år på mediagymnasiet även om jag kanske låter lite negativ :)

 

 

 

Jag har bestämt mig nu för att söka dit men jag måste hitta boende... Jag har en kusin som bor i Stockholm och då kan jag pendla men det enda problemet är om jag ska gå där i 3 år. Ett annat alternativ hade varit att leta upp en "studentlägenhet" till ett billigt pris och skaffa ett jobb t.ex efter skolan, men det verkar som om jag kommer får väldigt lite tid att göra hemarbeten m.m.

 

Om det finns några lösningar som du vet kan du bara skriva tillbaka (och jag kontaktade skolan, dom skrev att jag skulle kontakta Åsa Wendel den 1:a Augusti om boende men jag skulle vara tacksam om du eller någon annan skulle kunna ge förslag).

 

-MVincent

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...