Gå till innehåll

Nikon D7000 + Røde VideoMic = distortion


Northstreamer

Recommended Posts

Hallå där!

 

Jag har ett litet problem med min kära VideoMic, och har tyvärr lite till ingen kunskap om ljudinspelning. Jo, det är så att den sitter kopplad till min Nikon D7000 (manuella ljudnivån är just nu på medel). Efter att jag har spelat in några klipp märker jag att det är massor med distning.

 

Första lösningen var att ändra flat-filtret till high-pass filter (ni får komma ihåg att jag inte kan mycket om det här :p) - inget händer. Andra lösningen var att ändra de manuella ljudkontrollerna i kameran från medel till låg & hög och till slut auto - inget händer så jag ändrar tillbaks till medel.

 

Tredje lösningen var att googla. Jag hittar ett forum med en kille som har samma problem, som spelar in en kompis konserter. Någon svarade med att man kunde öppna batteriluckan och ändra dB till -10 och -20. Jag provade med båda, men problemet kvarstår.

 

Är det någon som har en lösning? Riktigt tacksam för svar! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...