Gå till innehåll

Det Sjuka Gänget, komedi


AgentSniff

Recommended Posts

Hej, här är det första(dock ofärdiga) utkastet till en skräck komedi jag skriver, med det passande namnet: Det Sjuka Gänget.

 

Det är en parodi/hyllning till filmer som Evil Dead 1 & 2, Bad Taste och Evil Ed. Min enda ambition är att göra den blodigaste Svenska filmen någonsin.

 

Filmen handlar om ett gäng idioter som åker ut till en stuga i skogen för att ta reda på varför alla som bor i stugan dör. Snart faller mörkret och de blir belägrade av mörkrets makter. Men gänget är lika envisa som de är korkade och kommer inte att ge upp utan en fight.

 

 

Jag vill först be om ursäkt för min usla engelska och min särskrivning. ;)

 

VARNING. Manuset innehåller en hel del grovt våld. §e

 

DET SJUKA GÄNGET,Viking Almquist,Första utkastet.rtf

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett fruktansvärt sjukt och ambiöst projekt måste jag säga : )

Det syns att du kan dina filmer.

 

Som en hjärndöd "actionfilm" funkar det klockrent.

Jag skulle ta bort 50% av dialogen, tror det mesta kan sägas med en blick. Då skulle den stundtals bli ännu grymmare.

 

Inte för att jag bryr mig så mycket., men ta bort varje "vi ser", när du beskriver något. Då ser det mycket mera proffsigt ut.

 

När det är dags att göra filmen, då vill jag vara med : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag blev glad då jag läste att killarna tittar på Death Academy då jag gjort den filmen. Alltid kul! :)

Annars så manuset väldigt roligt oftast. Jag har ingen aning om ni ska klara av att göra filmens alla effeker, men det bli

grymt kul att se filmen då den är klar. Skulle gärna vara med på ett hörn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag blev glad då jag läste att killarna tittar på Death Academy då jag gjort den filmen. Alltid kul! :)

Annars så manuset väldigt roligt oftast. Jag har ingen aning om ni ska klara av att göra filmens alla effeker, men det bli

grymt kul att se filmen då den är klar. Skulle gärna vara med på ett hörn.

 

 

Tack :e

 

Jag uppskattar att jag har koll på hur jag ska göra ungefär 70% av effekterna, det smältande huvudet, halshuggningarna och avhuggna händerna kan jag fixa(det låter ganska underligt att säga så), men make-up till trollen har jag ingen aning om hur jag ska få till. Jag får göra mer researsch på det. Som tidigare sagt, jag lägger upp ett färdigt utkast så fort det blir klart.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, jag har sett att ni spelar in en zombiefilm och har tittat lite på bilderna från inspelningen och zombie sminket så rätt bra ut för den låga budgeten. Kan du berätta hur ni gjorde dem? Jag kanske kan ta det i en ny riktning för trollen.

 

Så vill jag ju passa på och fråga om när jag ska göra filmen om jag får använda klipp ur Death Academy?

Länk till kommentar
Share on other sites

Butgeten är inte så låg i Svart Död, det är vår dyraste film so far...

Alla zombiemakser är gjorda av latex. Vi köpte ett huvud man använder till peruker och skit, det är helt kalt och har inga som helst detaljer i sig. Sedan så tag jag lera och skulpterade fram zombiemaskerna. Gjorde en negativform på den i gips och smetade på latex i ungefär tio lager, tunnare utmed kanterna. Sedan var det bara att sminka dit dom. Vi fäste dom med Pors-aid lim och latex, sedan målade vi dom med latexfärg.

Det tog ca 2 timmar att sminka varje zombie. Som mest var vi tre maskörer som jobbade.

Att göra avgjutningar och sådant tar tid, men låt det ta tid. Stressa inte utan låt gipset brinna ordentligt. Då blir resultatet väldigt bra.

Jag måste kolla med mina kollegor om att använda ett klipp ur DA, men det borde inte vara något problem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm, jag har sett en beskrivning av en liknande process i the making of Bad Taste. Har lite idéer om hur jag ska göra, om det blir för dyrt så får jag bara byta ut trollen mot något annat. Men Wobert ska vara med hur det än blir.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...