Gå till innehåll

Förslag på forumändringar - vad tycker ni?


Pace

Vad tycker du om förslaget?  

8 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker du om förslaget?

    • Bra idé - kör på!
    • Bra - men behöver finslipas
    • Dåliga förslag!


Recommended Posts

Vi experimenterar ständigt med vad som passar forumet bäst, och vi har nu under ganska lång tid experimenterat med ett par nya forum. Det är dags för utvärdering. Här är ett förslag på ändringar - läs igenom och säg vad du tycker.

 

Förslag på forum som stängs ned

 

  • För- och eftertexter flyttar in i Videoredigering.
  • Produktionsdagböcker stängs för nya ämnen och det går i stället att starta en blogg för sitt filmprojekt. (Gamla filmprojekt lever kvar så länge som filmarna önskar.)
  • Testforum stängs ned. Verkligen ingen har känt behovet av att testa sig fram för att lära sig hur forumet fungerar. :)
  • Studiecirkeln slås ihop med Filmcirkeln. Knappt jag begriper skillnaden längre. ;)

 

Förslag på forum som byter namn

  • DVD-authoring byter namn till Authoring av DVD och Blu-ray för att spegla att det handlar om alla optiska medier.
  • Komprimering och streaming byter namn till Videokonvertering. Det är ju trots allt det som de flesta behöver hjälp med.

 

Vad tycker ni? Har ni förslag på andra förändringar? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det ser bra. :)

 

Det jag skulle vilja ha är officiella trådar för vissa saker och ting faktiskt. Så att man enklare kan scrolla runt bland frågor i en tråd istället för att browsea bland massa trådar som sedan dör ut. Det skulle nog få forumet lite mera aktivt. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra idé! Skulle vara en bra idé också om det fanns någonslags FAQ för alla dessa som kommer in och frågar något lättgooglat och sen försvinner. Oftast har de inte något uppenbart intresse av filmskapande utan behöver bara tillfällig hjälp med någon konvertering som de lätt kunnat googla fram.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi har en [thread=1003][noparse]hel drös med FAQ:er[/noparse][/thread] men av era svar att döma är de svåra att hitta (trots att de även skickas ut till nya medlemmar). Det får vi försöka ändra på. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Produktionsdagböcker stängs för nya ämnen och det går i stället att starta en blogg för sitt filmprojekt. (Gamla filmprojekt lever kvar så länge som filmarna önskar.)

Det känns inte helt bra. Bloggarna för en ganska undanskymd tillvaro på Voodoofilm, och även om jag uppskattar möjligheten att starta filmbloggar så är forumet kärnan i Voodoofilm. Det är det som får folk att återkomma gång på gång.

 

En sak jag gillar med forumet är dess organiska tillväxt, och det känns dumt att börja hänvisa till bloggarna innan de haft möjlighet att växa till sig och finna användare.

 

Med det sagt så tycker jag att det bör pushas mer för bloggarna, men om man tittar på de bloggar som finns i dagsläget så är det en sörja. Många är inte bloggar, utan felplacerade foruminlägg.

 

Studiecirkeln slås ihop med Filmcirkeln. Knappt jag begriper skillnaden längre. ;)

Jag begriper skillnaden, men faktum är att bägge forumen borde stängas och läggas i Filmcafé. Studiecirkeln är död sedan länge, men filmcirkeln har åtminstone en teoretisk möjlighet att väckas till liv. Men egna forum förtjänar de icke.

 

I övrigt håller jag med om förändringarna.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för er feedback, vi kommer självklart beakta den. :)

 

I skrivande stund behövde jag döpa om forumen till "Videokonvertering" och "DVD och Blu-ray" lite snabbt på grund av en teknisk uppdatering, de andra förslagen kommer att utvärderas och genomföras senare.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...

Vet att det är en gammal tråd och det mesta kanske ligger på is, alternativt är undanskuffat i dagsläget, men angående bloggar så känns det lite som en del som sidan "skäms" över, så att säga. Dvs. den delen borde integreras mer i sidan. Nu vet jag att ni använder er av dubbla CMS:er, men att bygga en widget på startsidan, som tar upp bloggar bör ju inte vara allt för tungt arbete. Om det sedan lönar sig och folk använder funktionen är ju en sak, men att tänka "det kommer ändå inte användas" leder snarare till att man kan ta bort hela funktionen överhuvudtaget. Sedan så bör väl vBulletin ha något som kan knyta an till bloggarna och visa det i samma spalt som nya foruminlägg exempelvis?

 

Det där kan ju vara lite att fundera på, om ni en dag hoppas att bloggarna ska kunna ersätta vissa forumkategorier!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för förslagen, Smörgåsmannen, det är precis som du säger i huvudsak tekniken som ställer till det.

 

De här ändringarna som föreslagits i tråden kommer att införas så småningom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...