Gå till innehåll

Backyard FX (BFX)


Golho

Recommended Posts

Länk till BFX's hemsida

http://assets.curbly.com/photos/0000/0002/9433/Indy_Mogul__v1_medium.jpg

 

Hejsan forumet!

 

Det finns säkert massvis med hemsidor, kanaler och bloggar att följa när det gäller filmrelaterade saker. Jag hittade själv denna speciella kanal via Youtube och jag anser de vara väldigt utstickande. Backyard FX är en del av Indy Mogul där dem visar speciella sätt att bygga saker som kan behövas till en filminspelning, enkelt och billigt. Ofta så är det masker till skådespelarna, men ibland kommer saker som man kan ha nytta av i flera olika filmer, som en boom pole.

 

Jag älskar upplägget på deras filmer och tycker att det är mycket kreativitet som ligger bakom allt. Dock så har jag faktiskt aldrig själv byggt något av det som visas i klippen. Det skulle vara roligt om vi hade några andra här på forumet som följer BFX och kanske till och med har byggt något så man kan få inspiration.

 

Förresten skulle det vara kul att skicka in något eget bidrag till dem, de brukar ta emot "quick tips" som visas i eftertexterna där man ger tittarna ett tips på ca 10 sek som är ett bra allmänt tips. Man kan även bidra med egna bygg-avsnitt, kallat "Your FX". Jag gillar att filma något som andra verkligen kan uppskatta och detta är just något sådant, men frågan är vad man skulle kunna bygga. Har ni medlemmar här något tips på något film-bygge som man kunde utmana sig själv med och göra en video om? :)

 

Diskutera förresten gärna deras senaste filmer och byggen. Här finns en länk till Youtube-sidan:

http://www.youtube.com/user/indymogul

Länk till kommentar
Share on other sites

Jodå! BFX är jag väl bekant med. :) Det är nog ganska många här på forumet (jag säger inte att denna info är onödig).

Tyvärr så är den oftast inriktad till lite yngre filmskapare eller de som måste klara sig på en låg budget (riktigt låg).

Synd att dem bytte host och det var väl någon gång strax därefter som jag slutade titta. Kul att du tipsar i alla fall!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Tyvärr så är den oftast inriktad till lite yngre filmskapare eller de som måste klara sig på en låg budget (riktigt låg).

Det är kanske sant, men det passar ju in väldigt bra på mig själv så jag tittar med glädje på programmet.

 

Tyvärr så kom denna tråd inte så lägligt, för den kommer ha någon nytta snart till och med. I Indy Moguls senaste klipp så berättar dem att BFX ska läggas ner. Anledning ges tyvärr inte, men jag kan ana att de känner att serien inte utvecklas längre och responsen från tittarna är otroligt låg, förutom alla "hat-kommentarer" som klagar på det mesta. Vi kan tex jämföra det senaste "YourFX" med något för två år sedan och märker hur få som bidrar till något där.

 

Deras beslut som skulle väga upp för BFX verkade dock otroligt spännande, vilket publiken på Youtube har riktigt svårt att förstå, alla dessa materiell-påverkade ungdomar som helst av allt vill att BFX skulle visa hur man bygger vapen från TV-spelet Call of Duty. Usch, det kommer bli skönt när de förhoppningsvis kommer med material som inte inriktar sig över huvud taget till sådana människor.

 

Här är filmen:

Länk till kommentar
Share on other sites

Sliskigt, förlegat och kommersialiserat. När till och med youtube-publiken sviker så har kärnpubliken redan stuckit (eller, övergått till haters.)

 

Alltid upplevt det som så jävla billigt, svälj och var tyst typ...

Det är snarare tvärtom skulle jag säga. Nu har det blivit så att den lättpåverkade youtube-publiken har gått hårt emot Indy Mogul, men dem mest lojala fansen är för förändringen som sker, för det är något som är på väg mot vad Indy Mogul verkligen handlar om. Så länge det fortfarande är Eric och Justin som driver Indy Mogul så kommer det vara värt att kolla på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sliskigt, förlegat och kommersialiserat. När till och med youtube-publiken sviker så har kärnpubliken redan stuckit (eller, övergått till haters.)

 

Alltid upplevt det som så jävla billigt, svälj och var tyst typ...

 

Poängen är ju att det ska vara billigt(?) Dessutom tror jag du ligger lite över den tänkta målgruppen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...