Gå till innehåll

Starta filmgrupp i Göteborg


Fredrik1234

Recommended Posts

Jag hakar gärna på!

 

Är 28 till hösten, har pysslat med teater när jag var yngre som skådis och hjälpt till vid kortfilmsproduktioner för filmfestivaler. Har lite grundläggande kunskap i att skriva manus osv.

Kan ta med mig en XF300 med stativ om det är av intresse? :)

 

Lätt, du är varmt välkommen. Chefen av gruppen är lite frånvarande just nu men han kommer tillbaka :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Förbaskat att det skulle vara så långt borta, men jag hakar gärna på ändå. Kan ju bli något sommarprojekt så jag kan ta mig neröver?

 

Min starka sida är ljud. Alltifrån upptagning på plats med bom och dylikt, till tramp och ljudläggning samt inspelning av specialeffekter. Jag jobbar även med AfterEffects och då är det främst colorgrading och även lite setextensions som jag gör. Har även blivit att "måla över" mickdopp och annat i efterhand.

 

Vid eventuellt samarbete skulle ju material kanske kunna skickas via ftp eller också skickas på disk via post/bussgods?

 

Låter sjukt bra, du är välkommen ombord :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Lätt, du är varmt välkommen. Chefen av gruppen är lite frånvarande just nu men han kommer tillbaka :)

 

Skitbra! Ni får skicka PM eller något och informera hur det går. Höll senast idag på med lite filminspelning, var hur kul som helst. Har en polare som är grym på redigering och vi spånar på att göra en sitcomserie eller liknande. Det är helt och hållet nollbudget vi jobbar ifrån, men det är förvånansvärt bra resultat ändå. Det hade kanske funkat att göra några scener med er i Göteborg? Jag tar tacksamt emot idéer och förslag på storyboard... har även mailat lite med Desiree här på forumet om att få hjälp med manus. Men full brainstorming är helt okej, i synnerhet handling och även karaktärer. Tanken är att bygga en studio i min lägenhet och utgå ifrån den, men det går givetvis att fota i andra miljöer också :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Hej! Upptäckte tråden väldigt sent och det jag undrar har ni börjat men något projekt?

 

Fall inte är jag absolut intresserad. Jag är en kille på 17 år dock har jag inte några direkta saker att bidra med skulle vara skit kul att vara statist och sedan lite brainstorm till manuset, sitter själv för tillfället och skriver ett manus men som sagt jag är nybörjare och bara få vara med på inspelningarna och vara lite allround hjälp och agera framför kameran skulle vara sjukt kul. Skicka gärna ett PM eller svara här fall ni vill veta mer, detta verkar som ett super bra tillfälle att utöva en hobby som är väldigt ny upptäckt och få lite på kött på benen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det verkar finnas en hel del redan på manussidan, men...

 

Jag är från Göteborg ursprungligen, bor idag strax norröver (fortfarande kvar i VG-län) och tänker snarast möjligt flytta närmare igen. Veckopendlar för tillfället till ett arbete i Göteborg också.

 

Jag är amatör, men ganska hygglig på att skriva manus. Jag är ganska bra på små kortfilssketcher. Det positiva med mina sketcher är att jag inte krånglar till det, så behovet av specialrekvisita och skådespelare är minimalt. Som exempel kan nämnas en sketch med en Tv-kock som enbart kräver ett kök, köksutrustning som kan gå sönder samt en skådespelare som kan vara TV-kock.

 

Huruvida det finns något intresse alls får ni avgöra, jag finns här i alla fall. (Och om denna grupp växer så är jag inte helt främmande för att släppa ett långfilmsmanus förmånligt, förutsatt att allting fungerar väl och intresse finnes. Vilket är långt ifrån säkert med tanke på att jag släppt i princip nada förut.)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Hej på er!

 

Mitt namn är Mattiaz och jag är akut behov av någon som skulle vilja hjälpa mig att filma min musikvideo

Låten är klar och stylister och statister det är bara filmare och redigerare som fattas hör av er om ni är intresserade

 

Jag bor i GBG

 

Tack på förhand

Mattiaz

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...