Gå till innehåll

Manus Kollega sökes


hasses

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag söker en kollega, manus medarbetare, ny kompis, författare eller vad man nu kan kalla det.

Finns det någon som önskar att samarbeta med manus författandet?

 

Jag pratar om att vi:

*samarbetar antingen med samma manus eller läser/ger synpunkter på varandras egen skrivna.

*har kontakt antingen via Internet eller via möten.

*sätter upp deadline samt mål med vårat manus författande.

*är ärliga mot varandra.

*åtminstone filmatisera ett manus vi har gjort själva.

 

Det är grunden för det jag har i åtanke bakom detta utrop :)

Behöver inte alls följa dessa punkter, men det hade varit intressant.

 

Är någon intresserad? Hör av er i så fall!

Kontakt till mig förutom här:

Skype: Yohasse

E-post: marcus.h90@gmail.com

Länk till kommentar
Share on other sites

yo man!

 

Javisst, jag är på. Jag går i tankar om att spela in en film. Vi kan ju typ, adda varann på skype eller msn, facebook? Har haft en bra jävla egoboost denna morgon så jag vill förhoppningsvis komma in i banorna på att skriva ner något slags manus. Har en novell/historia på G som jag kanske fortsätter på.

 

Jonatan arnberg heter jag på facebook. har en bild på P-diddy som kollar förvånat på ett par dollar-sedlar, med en min som säger "what is this... I dont even..."

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hum, inte för att låta tråkig, om jag hade bett om en kommentar angående mitt språk så hade jag gjort en extra punkt för det.

 

Tack i alla fall för att du bidrar med upplysningar som denna. Om du kan vara riktigt schysst kan du gärna ta och rätta detta inlägg samt denna kommentar vilket gör att jag slipper ha att göra med personer som du.

 

Notering till alla andra: Jag söker inte någon som rättar mina stav/grammatiska fel. En person med fantasi och viljan att göra något är mycket mer åtråvärt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skövde! Ska vi dra igång en filmcirkel? :)

Kan ju täcka mer än bara manus. Skrapa ihop en träff för filmintresserade ute på stan eller så. En "meetup" typ!

 

Låter som en riktigt bra idé!

Någon plan hur man börjar eller ska vi träffas först och diskutera saken?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hum, inte för att låta tråkig, om jag hade bett om en kommentar angående mitt språk så hade jag gjort en extra punkt för det.

 

Tack i alla fall för att du bidrar med upplysningar som denna. Om du kan vara riktigt schysst kan du gärna ta och rätta detta inlägg samt denna kommentar vilket gör att jag slipper ha att göra med personer som du.

 

Notering till alla andra: Jag söker inte någon som rättar mina stav/grammatiska fel. En person med fantasi och viljan att göra något är mycket mer åtråvärt.

 

Det var i all välmening, lilla vännen, men om du tar illa upp så ber jag givetvis om ursäkt. Det är lätt att tro att en person som gillar att skriva vill lära sig skriva bättre, men jag misstog mig, vilket jag ber om ursäkt för. För mig är det fullständigt självklart att se till språket när jag letar någon att skriva något ihop med, men eftersom du inte bryr dig om det, är det givet att vi inte kommer att skriva någonting ihop. Jag förstår att du söker någon med vilja att göra något, eftersom du själv tydligen saknar den förmågan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var i all välmening, lilla vännen, men om du tar illa upp så ber jag givetvis om ursäkt. Det är lätt att tro att en person som gillar att skriva vill lära sig skriva bättre, men jag misstog mig, vilket jag ber om ursäkt för. För mig är det fullständigt självklart att se till språket när jag letar någon att skriva något ihop med, men eftersom du inte bryr dig om det, är det givet att vi inte kommer att skriva någonting ihop. Jag förstår att du söker någon med vilja att göra något, eftersom du själv tydligen saknar den förmågan.

 

Jag godtar givetvis ditt försök till ursäkt, dock var den ej nödvändig. Eftersom du tydligen uppfattade texten "Notering till alla andra" som menat för dig förstår jag även att du missuppfattade min vink i meningen ".. vilket gör att jag slipper ha att göra med personer som du." Vänligen sluta skriv i denna tråd om dina kommentarers mål ej har med ämnet att göra. På ett annat blad ser jag ingen rättad kopia på texten som jag bad om. Vilket gör mig en aning besviken då jag trodde du kunde bistå med dina språk-kunskaper till en mindre begåvad person.

 

Jag kan inte bry mig mindre i vad en okänd främling på Internet anser om min stavningsförmåga eller något annat för den delen. Något som stör dig? Okej, skriv det till min mejl istället så jag slipper ta dessa onödiga småtjafs.

Nu säger jag detta i klartext; VÄNLIGEN SLUTA SKRIV I DENNA TRÅD OM DET INTE HANDLAR OM SJÄLVA ÄMNET. (Eller om ni vill rätta texten i det hela. Det är okej då mina förmågor inte sträcker sig så långt.)

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Exakt, jag trodde att tråden handlade om manusskrivande och inte ett CV för en lärare i svenska. Att skriva ett manus handlar mer om att ha något viktigt att berätta och att driva en historia. Det här hackandet känns mer som Jantelagen. Dessutom är det nedvärderande att inleda med att kalla någon för "lilla vännen" på det här sättet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Exakt, jag trodde att tråden handlade om manusskrivande och inte ett CV för en lärare i svenska. Att skriva ett manus handlar mer om att ha något viktigt att berätta och att driva en historia. Det här hackandet känns mer som Jantelagen. Dessutom är det nedvärderande att inleda med att kalla någon för "lilla vännen" på det här sättet.

 

Min första kommentar var i all välmening. Hasses själv efterlyste ärlighet, men kunde inte ta det.

Det står var och en fritt att tycka att jag är en idiot, men det är inget skäl till att vara ohyfsad.

Självklart handlar ett manus om att ha något viktigt att berätta, men kan man inte förmedla det i text är det inget manus.

Everybody can develop a great story | Me, a writer of movie scripts

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste faktiskt hålla med Désirée på den här frågan, speciellt med tanke på att hennes första kommentar inte alls är värd den defensiva respons den fick. Skulle någon nu välja att samarbeta med dig krävs det ju att du faktiskt själv också kan leverera text som är ordentligt skrivet. Arbetar man själv kan man ju slafsa ihop text hursomhelst, men när det kommer till att dela med sig av sitt arbete krävs det ju, precis som med formatering, att det är korrekt. Tror inte att någon här har som dold agenda att förolämpa eller göra folk arga, så om man försöker att inte ta kommentarer alltför personligt så går det nog att föra en mer positiv dialog.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Min första kommentar var i all välmening. Hasses själv efterlyste ärlighet, men kunde inte ta det.

Det står var och en fritt att tycka att jag är en idiot, men det är inget skäl till att vara ohyfsad.

Självklart handlar ett manus om att ha något viktigt att berätta, men kan man inte förmedla det i text är det inget manus.

Everybody can develop a great story | Me, a writer of movie scripts

 

Helt ärligt vet jag inte vad jag ska svara här? Tyckte jag skrev i klartext med mitt tidigare inlägg.

 

Vad är det du Désirée vill överhuvudtaget? Skriv gärna en punktlista på de mål du har haft med dina kommentarer/inlägg i detta ärende.

Jag kommer på bästa möjliga vis att uppfylla dina mål bara jag slipper ha något med dig att göra.

 

Du har gjort din poäng snälla gå vidare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste faktiskt hålla med Désirée på den här frågan, speciellt med tanke på att hennes första kommentar inte alls är värd den defensiva respons den fick. Skulle någon nu välja att samarbeta med dig krävs det ju att du faktiskt själv också kan leverera text som är ordentligt skrivet. Arbetar man själv kan man ju slafsa ihop text hursomhelst, men när det kommer till att dela med sig av sitt arbete krävs det ju, precis som med formatering, att det är korrekt. Tror inte att någon här har som dold agenda att förolämpa eller göra folk arga, så om man försöker att inte ta kommentarer alltför personligt så går det nog att föra en mer positiv dialog.

 

Jag kopierar och klistrar in då jag inte orkar skriva något speciellt till dig. Samma sak gäller dock.

 

Helt ärligt vet jag inte vad jag ska svara här? Tyckte jag skrev i klartext med mitt tidigare inlägg.

 

Vad är det du Tolin vill överhuvudtaget? Skriv gärna en punktlista på de mål du har haft med dina kommentarer/inlägg i detta ärende.

Jag kommer på bästa möjliga vis att uppfylla dina mål bara jag slipper ha något med dig att göra.

 

Du har gjort din poäng snälla gå vidare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gjorde min poäng för över två månader sedan och kan nog med all säkerhet säga att Ja, jag har gått vidare :) Dags för dig att göra samma sak?

 

 

haha!

 

Kan säga att helvetet får frysa till is innan jag skulle läsa och kommentera på trådskaparens manus. Med tanke på att han/hon inte ens kan hantera kritik på ett forum inlägg utan att få spel så vill jag inte tänka på hur personen skulle reagera på kritik av sitt manus, och lägga ner en massa energi på att läsa ett manus och ge kritik för att få en utskällning som tack har jag ingen lust med i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

haha!

 

Kan säga att helvetet får frysa till is innan jag skulle läsa och kommentera på trådskaparens manus. Med tanke på att han/hon inte ens kan hantera kritik på ett forum inlägg utan att få spel så vill jag inte tänka på hur personen skulle reagera på kritik av sitt manus, och lägga ner en massa energi på att läsa ett manus och ge kritik för att få en utskällning som tack har jag ingen lust med i alla fall.

 

Tack för din kommentar

Länk till kommentar
Share on other sites

Förstår inte heller vad problemet är, bara för att man sär skriver :) betyder det inte att man är dum i huvudet eller saknar bra idéer. Det handlar trots allt inte om raketforskning, utan om manusskrivande, och tyvärr kan vi inte alla vara Ingmar Bergman, skriver själv ett manus till en novellfilm tillsammans med någon annan och skulle nog aldrig fått ordning på det utan den andres input.

 

Är alltid med öppen för samarbeten och om trådskaparen bodde i Sthlm skulle jag gärna ta en fika med honom för att se om vi klickade …

 

Nåväl, jag önskar dig all lycka till, Hasses, men ha tålamod. Det brukar ta ett tag att hitta bra människor att jobba med.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Förstår inte heller vad problemet är, bara för att man sär skriver :) betyder det inte att man är dum i huvudet eller saknar bra idéer. Det handlar trots allt inte om raketforskning, utan om manusskrivande, och tyvärr kan vi inte alla vara Ingmar Bergman, skriver själv ett manus till en novellfilm tillsammans med någon annan och skulle nog aldrig fått ordning på det utan den andres input.

 

Är alltid med öppen för samarbeten och om trådskaparen bodde i Sthlm skulle jag gärna ta en fika med honom för att se om vi klickade …

 

Nåväl, jag önskar dig all lycka till, Hasses, men ha tålamod. Det brukar ta ett tag att hitta bra människor att jobba med.

 

/D

 

 

Tack! :) Ditt inlägg var väl behövt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...