Gå till innehåll

Säla film - shorts international


Fredrik_R

Recommended Posts

Hej,

 

Shorts international har erbjudit sig att köpa min film för broadcasträttigheter på internet och tv i taiwan, turkiet och usa. Har ingen erfarenhet av det här och har lite frågor:

 

De betalar 24 dollar per min, per territorium

 

Kontraktet är

 

" 3 years non exclusive from first transmission in each country in the territory"

 

"exklusive for 6 months from first transmission in each country in the Territory and thereafter all rights shall be non-exclusive for the remainder of the term in the Territrory. During the non- exclusive term, films cannot be licensed to any other dedicated short film channel in the Territory or released on the internet in the Territory. "

 

Är det någon som har koll på det här? Kan jag fortfarande skicka den till festivaler, sälja den till andra territorier?

 

Bör man starta ett företag eller räcker det att sälja den som privatperson?

 

Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Jag är inte den bästa på detta men... När du säljer broadcasträttigheter kan du inte sälja vidare den. Dock tror jag att du kan anmäla den till festivaler men jag är lite osäker... Också, kom dom med några andra detaljer t.ex: Hur många gånger den kommer sändas?

Men jag rekommenderar att gå till någon som är lite mer insatt på filmjuridik. Och för din sista fråga... Jag tror inte du behöver starta ett företag.

 

-MVincent

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...