Gå till innehåll

Skriva kortfilm tillsammans? (eng)


StrikerLee

Recommended Posts

God dag Voodoofilmare. Har skrivit 1 av 3 delar till en kortfilm. Första manuset är på ca 11sidor och är skriven på engelska. När jag skrev klart den första delen som var tänkt som en enda kortfilm, så blev jag sugen på att göra två delar till.

 

Första delen av manuset kommer jag lägga upp på "Kolla mitt manus!"

 

storyn från del 1 lyder så: Handlar om en kille 16år som åker flygplan. planet störtar och han hamnar på en öde ö där han upptäcker en box som ger tillgång till Guds krafter. Men han är inte den ända som vill åt den.

 

Länk: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=30679&p=213983#post213983

 

Nu var det tänkt så att jag vill skriva lite vad som händer innan denna killen sätter sig på flygplanet. saker som leder till att han faktiskt kommer dit. Vill att man ska lära känna karaktären, ge den mer personlighet. detta är då del 2.del 3 ska dock utspela sig efter sista scenen i del 1.

 

Har tänkt mig att dessa ska vara ungefär 10 sidor långa båda två. Man får skriva så fritt man vill och låta fantasien flöda, så länge den håller sig till storyn.

 

Om någon känner sig sugen på att joina och vill vara med så säg till. Tänkte att jag kanske hittar två stycken som vill skriva del 2 och 3. Tänkte själv försöka på att skriva en del 4 som kommer va lite mer grundstory för andra karaktärer.

 

Fråga gärna om du undrar på något och skriv om du vill vara med =) Kan också översätta om någon skulle tycka det skulle vara för jobbigt att skriva på engelska. Man får gärna skriva på svenska om man känner så. Men detta blir sista utvägen, då jag tycker det låter bättre på engelska.

 

// StrikerLee

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...