Gå till innehåll

Att älska i helvetet


Creat0r

Recommended Posts

Filmen handlar om två unga killar som är hemligt kära i varandra och ska ut och fiska tillsammans i en skogen. Där ställs deras mod och kärlek på prov när de båda blir besatta av djävulen och det ända som kan rädda dem ur hans klor är att våga erkänna sin kärlek för varandra.

 

Detta är den första manus versionen av ATT ÄLSKA I HELVETTET som jag arbetat med i treatment form väldigt länge, kom hjärna med så mycket konstruktiv kretik som möjligt.

ATT ÄLSKA I HELVETET.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej,

Orkade inte läsa hela texten då jag är väldigt lat men jag kollade igenom första sidan och ville bara anmärka lite saker. Är dock inte professionell manusförfattare så ta allt jag säger med en nypa salt.

 

Vet inte om du tänker producera filmen själv eller tänker försöka sälja det. Men hur du än gör, läs mina kommentarer för du kanske kommer vilja sälja ett manus längre fram i din karriär och då kan det vara bra att kunna skriva ett säljbart manus :)

 

Det första jag vill anmärka är ditt inlägg: Kanske inte sådär jätteviktigt men tänk på att stava rätt. Speciellt när du skriver ditt manus namn. Det kanske inte spelar så stor roll nu när du skriver på ett forum men försök alltid skriva så formellt du kan. Annars finns risken att du skrämmer bort blivande samarbetspartners innan de ens börjat läsa ditt manus.

 

Mina kommentarer till ditt skrivande är bifogade här nedan :)

 

Att älska i helvetet - rewrite1.docx

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Förutom flera stavfel tyckte jag att manuset var välskrivet och skulle kunna fungera som en kort lågbudgetfilm. När du presenterar karaktärerna skriv PATRICK (första gången han nämns med stora bokstäver) istället för 'En kille'. Ljudeffekter skrivs också vanligtvis med stora bokstäver. Historien är väldigt dramatisk, men jag gillar iden att de båda blir besatta av djävulen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl lite olika med det här med ljudeffekter. Har sett vissa köra med en ny rad där hela meningen är understruken och meningen börjar med "sfx:" exempelvis:

 

"JOHAN är trött. Han går in i rummet.

 

SFX: Telefonen ringer

 

JOHAN plockar upp luren."

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl lite olika med det här med ljudeffekter. Har sett vissa köra med en ny rad där hela meningen är understruken och meningen börjar med "sfx:" exempelvis:

 

"JOHAN är trött. Han går in i rummet.

 

SFX: Telefonen ringer

 

JOHAN plockar upp luren."

 

Har aldrig sett det, men jag gissar att vilket som går lika bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...