Gå till innehåll

Söker ljudeffekt - "Rum fyllt med personer"


RasmusM

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag och mina vänner har spelat in en film, där en del av filmen utspelar sig i ett ganska stort rum vid ett långbord. Vissa av oss spelar flera karaktärer, och därför så har vi filmat enskilt på personen som pratar varje gång.

 

Nu söker jag efter en ljudeffekt så att det verkar som rummet är fyllt med personer, typ småprat, andetag, kanske lite andra små ljud som ger effekten att det sitter personer i hela rummet. Svårt att hitta, förstås, men ni kanske vet var jag kan få tag i detta?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Har ljud med folkvimmel.

 

 

Hejsan!

 

Jag och mina vänner har spelat in en film, där en del av filmen utspelar sig i ett ganska stort rum vid ett långbord. Vissa av oss spelar flera karaktärer, och därför så har vi filmat enskilt på personen som pratar varje gång.

 

Nu söker jag efter en ljudeffekt så att det verkar som rummet är fyllt med personer, typ småprat, andetag, kanske lite andra små ljud som ger effekten att det sitter personer i hela rummet. Svårt att hitta, förstås, men ni kanske vet var jag kan få tag i detta?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Som tidigare har tipsat om har du ett väldigt brett och bra forum ifrån sounddogs.com i deras ljudbibliotek. Är du dock inte totalt nöjd med hur atmosfärsljuden fångats upp kan du ju påverka en del med att lägga till lite echo ljud eller någon annan effekt efterhand, (fcp har stöd för detta) för att nå det du verkligen söker.

 

Eventuellt att du går in på ett IKEA-varuhus och spelar in några minuter vid lunchtid där för att få ljudet själv eller något liknande. Låt inte latheten sätta käppar i hjulen för din kreativitet!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...