Gå till innehåll

När man skickat sitt manus


Embla

Recommended Posts

Är det någon här som haft kontakt med producenter av långfilm?

 

Hur går det till? Om de är intresserade av att läsa manuset, brukar de svara då oavsett om de gillar det eller inte?

Hur lång tid bör man vara beredd att vänta på svar? Någon som har koll?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej,

 

Var inte blyg, ring dem och presentera dig, berätta att du har skickat ett manus till dem och att det ligger i deras intresse att läsa det. Det är långsam process, kan ta flera månader innan du får ett slutgiltigt svar, även ifall de tycker det du skrivit är bra. För Dig som författare, handlar det mycket om tålamod och självförtroende. Man måste tro på sig själv och på sin berättesle. Det märks och imponerar.

 

Kör hårt :)

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack för svar, nu kan jag svara lite på min egen fråga om det är någon annan som är nyfiken. Det verkar helt enkelt vara väldigt individuellt mellan bolagen, vissa är jättesnabba på att svara, vissa super sega och vissa svarar inte alls, så jag antar att det enda man kan göra själva är att skicka manus och sen inte tänka på det (lättare sagt än gjort) och börja skriva på nästa.

 

Men tror inte man måste ringa för att få svar. Läser de och gillar manuset ringer de ju, gillar de inte det är det nog olika hur de beter sig

Länk till kommentar
Share on other sites

Men tror inte man måste ringa för att få svar. Läser de och gillar manuset ringer de ju, gillar de inte det är det nog olika hur de beter sig

 

Du förutsätter att de läser manuset. Ta inte det för givet. Ring och påmin om dig och ditt manus existens.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...