Gå till innehåll

Before You Know It (3 sidor)


StrikerLee

Recommended Posts

Har en kort sketch eller liknande att filma på onsdag i skolan för att jag hunnit klart med en annan kortfilm i god tid, pga bra planering. Min lärare vill att jag ska filma något, så valde denna.

 

Den handlar lite kort om en person som vi följer där han snackar om sitt liv och sin död.

 

Vill gärna höra åsikter, vad som kan förbättras. Den ska vara väldigt kort, max 2-3min. betygsätt gärna, och säg vad som kan förbättras. Tack på förhand.

 

:D

Before You Know It (2).pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Perfekt manus för en kort nollbudgetfilm. Välskrivet med fin dialog, bra tempo och oförutsägbar twist. Du har förmodligen redan filmat manuset nu. Hoppas det gick bra. Det enda jag skulle kunna säga är att istället för att säga 'the camera goes into the room...' skulle du kunna säga 'we enter a room...' då man vanligtvis inte ger kameradirections och det också är självklart att det är en kamera närvarande i de scener vi ser utspela sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Perfekt manus för en kort nollbudgetfilm. Välskrivet med fin dialog, bra tempo och oförutsägbar twist. Du har förmodligen redan filmat manuset nu. Hoppas det gick bra. Det enda jag skulle kunna säga är att istället för att säga 'the camera goes into the room...' skulle du kunna säga 'we enter a room...' då man vanligtvis inte ger kameradirections och det också är självklart att det är en kamera närvarande i de scener vi ser utspela sig.

 

Tack så mycket för ditt svar. Ska komma ihåg detta med kameradirections. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...