Gå till innehåll

G4 för redigering?


AndTuts

Recommended Posts

Hej jag undrade om det är någon här på forumet som har testat att redigera film på iMac G4/G4 cube? Nästa år, när jag börjar 7:an skall jag få ett nytt rum. Där jag skall införskaffa en iMac 27". Jag tänkte att man skulle kunna skaffa en iMac G4 (sphere med den roterande skärmen) och ha bredvid den nya. På den nya hade jag tänkt mig typ, AE, Apple Motion, Photoshop och 3DS MAX (Eller något sådant). På G4:an hade jag tänkt mig att jag skulle kunna köra Final Cut Express för lättare redigering av mindre projekt. Någon som har någon invändning? Skall fråga samma sak på MacWorld Forum och 99.se :-P :i:birp (Allt tomrum i mitten av bilden finns inte)

På bilden ser ni att på hörnskrivbordet står det två datorer (den stora 27" iMac den lilla iMac G4). Som ni ser står det en MacBook på ett nattduksbord berdvid grönskärmen och kameran. (Det är min nuvarande dator).

 

/Alf

 

PS. Jag kommer troligen få en iBook G4 av min kompis kompis

Rumplan.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror inte att en G4 pallar redigering i HD, om det är vad du tänkt den för. Jag tror inte att den klarar speciellt mycket alls, allt beror ju dock på vilken upplösning som du tänkt redigera på denna, samt vilken variant utav FCE du tänkt använda, med tanke på att en imac G4 alldeles på gränsen klarar detta, så bör det inte gärna gå bättre med en ibook G4 som du skrev där under, tror nämligen en sådan inte klarar den senaste upplagan alls.

 

Ska du dock sköta så pass enkla redigeringar att det inte är HD eller krävs speciellt mycket prestanda, så kan du lika gärna använda dig utav iMovie, tycker jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

samt vilken variant utav FCE du tänkt använda, med tanke på att en imac G4 alldeles på gränsen klarar detta, så bör det inte gärna gå bättre med en ibook G4 som du skrev där under, tror nämligen en sådan inte klarar den senaste upplagan alls.

 

Det klart att man får skaffa en äldre verision av FCE, men jag glömde nämna att jag har en samling på "antika" appledatorer. Som jag mest hittar som skänkesannonser på olika macforum etc.

 

/Alf

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...