Gå till innehåll

Vigfor

Recommended Posts

Godkväll,

 

Idag hade jag en riktigt tråkig söndag, därför bestämde jag mig att pröva lite olika picutre styles. Jag blev faktikst väldigt förvånad över hur stor skillnad det gjorde. berätta gärna vad du använder för stil och vilka resultat ni har fått! Den första bilden är standard och den andra är "superflat",

här är en film som förklarar lite, superflat stilen finns att ladda ner under filmen.

 

 

Mina resultat:

IMG_2678.jpg

IMG_2677.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha, du är klockren, satan vad jag garvade:P Tack för en otroligt bra upplysning, det ser ju alldeles utmärkt ut! Nu kommer antagligen 7D bli ännu mer populär som filmkamera! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, Har sen innan kört med eugenia queru´s "extra flat" picture style, men nu när jag laddade ner technicolor så verkar jag få in mer information från mörka och underexponerade områden i bilden. Har inte provat filmat och latjat runt med CC, men ska ta o göra det framöver här. Lägger till lite länkar där man kan prova olika picture styles.

 

http://eugenia.queru.com/2010/01/25/flatting-the-flat-look/

 

http://www.sagepictures.com/sagepictures/digicinema.html

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis, viktigt påpeka att detta är utvecklat i samarbete med Canon och minst 10% mer dynamiskt omfång, några riktigt imponerande videos rörande framför allt återhämtning av överexponerat vilket inte är något som "Superflat" och liknande gör, det är precis bara det, platt. Bilden innehåller mer information helt enkelt. Sedan är det som vanligt viktigt att göra sig av med 8-bit h264 innan man börjar pilla i kurvorna, annars har man bara halva inne.

 

edit: öh ok trodde tråden handlade om technicolors...

Kort uttdrag (ungraded), VARNING om nu använder 550D ntsc på pal 60p, det försvinner frames o grejer med cinestyle, kör i pal.

Länk till kommentar
Share on other sites

[quote name=VARNING om nu använder 550D ntsc på pal 60p, det försvinner frames o grejer med cinestyle, kör i pal.

 

Förlorar du frames om du kör 60p? låter väldigt konstigt, ska kika det med också.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
Sedan är det som vanligt viktigt att göra sig av med 8-bit h264 innan man börjar pilla i kurvorna, annars har man bara halva inne.

 

Vad anser du är bästa formatet att lägga över till när man skall "pilla på kurvorna"? Jag redigerar för övrigt i Vegas.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...
Vad anser du är bästa formatet att lägga över till när man skall "pilla på kurvorna"? Jag redigerar för övrigt i Vegas.

 

Det sämsta formatet är nog original, 8-bitars H.264. Men om man ska välja på PC så är det nog Avids DNxHD som är gratis och funkar både på PC och Mac.

 

Hörde förresten Philip Bloom säga på sin jultestvideo av storsensor-kameror att han använder Marvels Cine picture style istället för Cinestyle, jag antar att det är v3.4 som är den senaste, någon här som provat?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...