Gå till innehåll

360 Produkt-Loop


illbrat

Recommended Posts

Har länge velat filma saker som snurrar för produktfilmning. Altså man lägger produkten på en platta som sakta snurrar och filmar helt enkelt.

 

Jag köpte en begagnad microvågsugn som jag sågade mitt itu horisontellt och kopplade ur allt utom motorn som driver snurrplattan och den fungerar halvbra. Men inte tillräckligt bra, plattan rycker sig fram litegrann och om jag filmar något som åkt med i 360 grader så blir det ändå en "skarv" i loopen.

 

Någon som har en idé på något annat sätt att filma något som snurrar som kanske fungerar bättre? helst mellan 3-6 varv per minut och orkar driva tex. en kaffebryggare och dyl. produkter.

 

tack på förhand!

//Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Spontant tänker jag "Tekniklego"

http://technic.lego.com/en-us/Default.aspx

Jag har byggt både en och annan konstruktion med sådant genom åren, och det är mer hållbart än man tror. Växlar du ut kugghjulen rätt kan du få upp högt vridmoment så att den pallar att snurra riktigt tunga saker. Limmar du dessutom bitarna med superlim så håller det för så gott som vad som helst. Dessutom.. skulle något mot förmodan paja så är det ju Lego - bara att byta ut biten mot en annan med andra ord. :-)

Lego Mindstorms funkar ju så klart också (och det är egentligen det jag jobbar mest med) fast det är markant dyrare, och lite overkill till just det som du ska göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...